י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מחריד: הסייעת רצחה פעוטה - כשהיא צופה בטלפון

סייעת בגן ילדים בפתח תקווה נעצרה בחשד לרצח מזעזע של פעוטה בת שנה וחודשיים. היום היא נעצרה בחשד כי הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר - עד שמתה

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



סייעת חשודה כי הטיחה פעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר - עד שמתה.

לפני כחודש וחצי, הפעוטה יסמין וינטה בת שנה וחודשיים, נפטרה בגן "מאשה והדוב" ברחוב הפורצים בפתח תקווה. המשטרה פתחה בחקירה לבדיקות נסיבות מותה.

מממצאי החקירה עלה חשד לפיו הסייעת בגן, בת 23 מאוקראינה, תושבת ארעית - גרמה למותה של הפעוטה כאשר השכיבה אותה ופעוט נוסף לישון.

חקירה מאומצת של משטרת ישראל הובילה לחשיפת המקרה על אף העובדה שעל הגופה לא התגלו סימני אלימות וההתרשמות הראשונית של גורמי הרפואה היתה כי אין חשד לעבירה.

במהלך בדיקת נסיבות האירוע, החל צוות החוקרים לגבות עדויות מצוות הגן, מגורמי רפואה וכן מהורי הפעוטה - נתינים מולדביים. צוות החקירה הוציא צו חיפוש לגן, ובמהלך החיפוש התגלה במקום מכשיר מקליט וידאו דיגיטלי (DVR) אליו היתה מחוברת מצלמת אבטחה שצוות הגן סבר כי אינה פועלת.

קצין אח"מ תחנת פ"ת-רפ"ק גריגורי פוקס

החוקרים צפו בסרטון שהמצלמה שחלשה על חדר המשחקים של הגן, וגילו כי מהלך ההמתה, לכאורה, של הפעוטה, צולם במלואו. צוות הגן - מנהלת הגן בת 50 תושבת פתח תקווה, סייעת נוספת בת 33 תושבת ארעית מרוסיה, וכן הסייעת החשודה בהמתה נעצרו לחקירה במהלכה עומתו עם סרטון האבטחה.

בסרטון נראית הסייעת כשהיא סוחבת את הפעוטה ביד אחת והולכת עימה כשהיא תלוייה באוויר לעבר מזרון המונח על הרצפה ומשליכה אותה בחוזקה לעבר הקרקע כשפניה נחבטות במזרון. הסייעת סחבה פעוט נוסף, השכיבה אותו לצד הקרבן, נטלה שמיכה, זרקה אותה על הפעוטות באופן שכיסה את כל גופם ואז נשכבה עליהם עם פלג גופה העליון כשגופם משמש לה מעין כרית, תוך שהיא צופה במסך הסלולר שהיה בידיה. כאשר הפעוטה החלה לזוז הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה ונשכבה עליה בחוזקה עד שחדלה לנוע.

מחומר החקירה התבסס החשד כי בפעולתה של הסייעת היא למעשה המיתה, לכאורה, את הפעוטה בחנק. מצפייה ממושכת בסרטוני האבטחה עלו עוד למעלה מעשרה מקרים בהם נראתה הסייעת החשודה בהמתה וכן הסייעת הנוספת מפעילות כוח על הפעוטות במקום. הסייעת הנוספת ומנהלת הגן שוחררו בתנאים מגבילים, ומעצרה של הסייעת החשודה בהמתה הוארך מעת לעת.

היום עם גיבוש התשתית הראייתית נגדה, הובאה החשודה לדיון נוסף בהארכת מעצרה, במהלכו הוגשה בעניינה הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. מעצרה של החשודה הוארך ב-5 ימים וצו איסור הפרסום הותר, למעט איסור פרסום פרטים מזהים של החשודה.
רצח סייעת גן פעוטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד