ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חרף המאבק: המהלך של השר הבכיר ייבלם ע"י סיעת "יהדות התורה"

בעיצומו של המאבק בבית המשפט העליון, מוביל השר יריב לוין מהלך להחלשת השופטים, הוא פנה לסיעת "יהדות התורה", אך שם אמרו לו רוב חברי הסיעה כי יתנגדו למהלך • סגן השר ליצמן ששוהה בחו"ל טרם הגיב לשר לוין • זו הסיבה להתנגדות

לוין על רקע ביהמ''ש העליון. צילם: הדס פרוש, פלאש 90
לוין על רקע ביהמ''ש העליון. צילם: הדס פרוש, פלאש 90 צילום: הדס פרוש, פלאש 90



פרסום ראשון: בצל המאבק במפלגות הימין נגד שופטי בית המשפט העליון, כשבין הצעדים מבקשים לקץ בשכרם, מתברר כי רוב חברי סיעת 'יהדות התורה' הודיעו כי הם מתנגדים ליוזמה, מלבד ליצמן שעדיין לא הגיב.

יוזם ההצעה השר יריב לוין, פנה השבוע לחברי סיעת יהדות התורה בכדי לבקש מהם כי יצטרפו למהלך המבקש לקזז את שכר שופטי בית המשפט העליון ולהשוותו לשכר חברי הכנסת, אלא שנראה כי החוק צפוי להיקבר מאחר ורוב חברי הכנסת ביהדות התורה הודיעו לשר לוין כי יתנגדו נחרצות לחוק מאחר והדבר עלול לפגוע גם בשכר הדיינים.

החוק שעלה לדיון כבר פעמיים בוועדת השרים נדחה לאחר שהשרה שקד מסרבת לקצץ בשכר השופטים המכהנים, ומבקשת לקבוע כי השכר יקוצץ רק ב"דור הבא" של השופטים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי סגן השר ליצמן עדיין לא ענה לשר אלקין לגבי עמדתו בעניין החוק, ובסביבתו אומרים כי זאת בשל שינוי השעות בין ישראל לארה"ב שם שוהה השר ומקיים מרתון פגישות.

השר לוין התייחס לפני כשבועיים להצעת החוק בשיחה עם 'מקור ראשון' ואמר: "החוק לא ירד מהפרק. אני חושב שצריך לעשות את הדברים הנכונים, תפקידי לא לשרת את השופטים אלא את הדרך שהציבור שבחר בי מאמין בה. אני רוצה שוויון והחוק הזה הוא הדרך להשיג אותו".

מלשכתו של יריב לוין נמסר ל'בחדרי חרדים': "השר מנסה מזה שנים לקדם חקיקה שתקבע שכר שווה לנושאי משרה ברשויות השלטון וכן כי קביעת השכר תוצא מהכנסת לגוף חיצוני. הוא מקווה שיצליח לגבש רוב שיתמוך בהצעה זו".
שכר השופטים דיינים הצעת חוק יריב לוין יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד