י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"אף חרדי בשום תחום" • מכתב זועם ליו"ר הכנסת

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' פנה יו"ר הועדה לפניות הציבור, ח"כ אייכלר, במכתב חריף ליו"ר הכנסת אדלשטיין, בו הוא דורש "להסיר את החרפה בדמות מיעוט עובדים חרדיים בכנסת"

צלם: אוראל כהן, פלאש 90
צלם: אוראל כהן, פלאש 90 צילום: אוראל כהן, פלאש 90



הצביעות והאפליה: בעקבות הפרסום אתמול ב'בחדרי חרדים', פונה יו"ר הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, חה"כ ישראל אייכלר, ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בבקשה לבדוק את התלונות שהגיעו לידיו על אפליה בתעסוקת חרדים במשכן הכנסת.

"אני פונה אליך בהכירי והוקירי את פעילותך להטמעת השוויון בין המגזרים השונים בישראל, כפי שהם באים לידי בדבריך מעל כל במה", כותב אייכלר במכתבו לאדלשטיין.

לדבריו: "הליך קבלת עובדים לכנסת ישראל אינו כפוף לנציבות שירות המדינה. מה שמאפשר לא לקבל את הכללים הדרקוניים השוללים כל משרה בשירות הציבור מרוב האזרחים החרדיים".

חבר הכנסת מציין גם כי, "בשבועות האחרונים קיבלה הנהלת הכנסת מספר עובדים לתחומים שונים במשכן. בוועדה לפניות הציבור שבראשותי התקבלו מספר תלונות המלמדות על כך שבין המאושרים שהתקבלו לעבוד, אין אף עובד חרדי בשום תחום, למרות שהיו בין המתמודדים. התלונות שקיבלנו התמקדו בעבודות המשק ובהדרכת סיורים במשכן".

"בזמן שכולם מדברים על שילוב חרדים בתעסוקה, לא יעלה על הדעת שדווקא הבית שמסמל את האיחוד בין חלקי העם יחטא בעוון האפליה", הוא מוסיף במכתב, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

בסיום, מבהיר אייכלר: "אבקש את התייחסותך וטיפולך בהסרת החרפה בדמות מיעוט עובדים חרדיים בכנסת".

כזכור, אתמול דווח ב'בחדרי חרדים', כי אפילו לא אחד מתוך קבוצת חרדים וחרדיות שניגשה לפני כארבעה חודשים למכרז שפרסמה הכנסת במסגרת חוק העדפה מתקנת לחרדים שעבר במליאה - לא התקבל לעבודה. זאת, למרות שעברו את כל ההליך המקובל והנדרש, הכולל בין השאר פגישה עם פסיכולוג, והופעה בפני וועדת הקבלה.

אחת מחברות הקבוצה החרדית - עובדת כיום בכנסת, מטעם חברת הקבלן 'שפיר', ואף היא לא התקבלה לתפקיד המיוחל. בנוסף, אחד מהמועמדים (שביקש לשמור את שמו במערכת) סיפר כי "בדרך כלל מי שלא מתקבל לעבודה נכנס לרשימת ההמתנה, אך במקרה הזה החרדים כלל לא הופיעו אף ברשימת ההמתנה שנועדה לשמור על מקום במקרה ואחד מהעובדים שהתקבלו יוותר על תפקידו".

אפליה מתקנת חרדים כנסת אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד