י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגר"י סילמן דורש מדרעי: מכתב חתום בתמורה להדחת רה"ע החסידי

'בחדרי חרדים' חושף כי הדמות הרבנית המופקדת על נושא הבחירות המוניציפליות ב'דגל' דורשת מיו"ר ש"ס מכתב חתום עם התחייבות שלא להריץ מועמד בעיר החרדית • וגם: ההסכמה המפתיעה של דרעי לתמוך בליטאים בשתי ערים • פרסום ראשון

הגר"י סילמן דורש מדרעי: מכתב חתום בתמורה להדחת רה"ע החסידי
הרב סילמן צילום: שוקי לרר



סערת הבחירות המוניציפליות - הדיל החשאי נחשף: מפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי ש"ס ו'דגל התורה' הגיעו לסיכום על ריצה של מועמדים מוסכמים על שתי הסיעות בערים החרדיות אלעד ורכסים.

העיר אלעד סוערת בימים האחרונים סביב התרחיש שלפיו 'דגל התורה' תריץ מועמד מטעמה לראשות העיר. בתנועה הליטאית עורכים בימים האחרונים בדיקות ופגישות מול העסקנים הבולטים בעיר, בעוד הגר"י סילמן מונה לדמות הרבנית שתלווה ותרכז את נושא הבחירות המוניציפליות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אנשיו של הגר"י סילמן העבירו ליוסף חיים כלף, המרכז מטעם יו"ר ש"ס אריה דרעי את נושא הבחירות, נוסח של מכתב התחייבות שעליו אמור לחתום השר דרעי. הנוסח כולל התחייבות שש"ס לא תציב מועמד מטעמה באלעד ותתמוך במקום זאת במועמד 'דגל', שירוץ בהסכמת הצדדים וכפי שנחשף השבוע לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', שבמסגרת הדיל בין ש"ס ל'דגל' מתכוונת המפלגה הספרדית לוותר גם על תפקיד ראש המועצה ברכסים, האמור להגיע בשלב זה לידיה - במסגרת הסכם רוטציה, במקום ראש העירייה המכהן, נציג 'דגל' יצחק רייך.

על פי הסיכום המתגבש, רייך ימשיך בתפקידו לקדנציה נוספת ואילו ש"ס תקבל את ראשות העירייה ברכסים רק בעוד חמש שנים.

ל'בחדרי חרדים' נודע במקביל כי ב'דגל' מתנהלים בימים האחרונים, כולל היום, דיונים קדחתניים על זהות מועמד התנועה לראשות העיר אלעד. השאלה העומדת על שולחנם של הגר"י סילמן וחברי הכנסת היא: האם להציב מועמד מתוך העיר, או דווקא מועמד מוצנח חיצוני, כמו יצחק פינדרוס ואחרים.

כלף, שכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' חזר לאחרונה לזירה האלעדית, נפגש השבוע עם גורמים מהמגזר החסידי בעיר ועם גורמים ליטאים המקורבים ליענקי קנייבסקי, נכדו ונאמן ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. 

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כלף הפתיע את עמיתיו לשיחה עם הצעה חדשה: ש"ס תתמוך במועמד 'דגל התורה', אף אם יהיה זה מועמד ליטאי ולא ספרדי. זאת, בתמורה לכך שישראל פרוש לא ייבחר שנית לתפקיד. 

אחד הנוכחים בשיחה עם כלף סיפר ל'בחדרי חרדים': "כלף הגיע אלינו והדליק את העסק שוב. הוא הציע לנו שש"ס תתמוך במועמד של 'דגל התורה', הצעה מפתיעה מאוד. ראש עיר ליטאי במחיר סוף עונה, בגרוש ורבע, בלי הרבה תיקים - העיקר ששרוליק פרוש לא ימשיך בראשות העיר". 

על פי דברי הנוכח במפגש עם כלף השבוע, הצעתו של איש ש"ס היתה כי המפלגה הספרדית תתמוך במועמד 'דגל התורה' אשכנזי-ליטאי, במקום במועמד ספרדי כמו יוסי שטרית מביתר או משה כהן, תושב אלעד המשמש כמנהל בקופת חולים מאוחדת, ששמם עלה בבורסת השמות. 

השמות החמים שעלו על השולחן כאופציה למועמד ליטאי מוסכם על ש"ס היו: יצחק פינדרוס, מ"מ ראש העיר בירושלים, ומנחם שוורץ, נציג 'דגל' בעיריית פתח תקווה. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי כלף ובכירים נוספים עלו למעונו של הגר"י סילמן - אחראי המו"מ מטעם 'דגל' והניחו בפניו את ההצעה החדשה, על פיה, ש"ס תתמוך במועמד של 'דגל התורה' העיקר שישראל פרוש לא ימשיך לקדנציה נוספת.
הגרי סילמן דרעי כלף יענקי קנייבסקי אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד