ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

לאור ההתנכלויות: החרדים תובעים את השכנים

בשל מסכת התנכלויות מצידם של השכנים הגויים שהתבטאה בכמה מעשים נבזים, גלויים ונסתרים - הגישו כמה משפחות חסידיות בניו יורק תביעה ייצוגית עורך דינם: "הם עשו הכל כדי לגרום לחסידים לעזוב היות ואמונתם לא מצאה חן בעיניהם"

אילוסטרציה. צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90



החסידים תובעים מיליונים מגויים שהציקו להם וניסו לגרש אותם.

תביעה יצוגית על סך 7.5 מיליון דולר הוגשה בימים האחרונים נגד תושבים גויים שהתנכלו לקבוצת חסידים שקנו דירות בשכונת היילנד מילס, אורנג' קאנטי, ניו-יורק.

11 משפחות חסידיות תובעות תושבים גויים שעשו הכל כדי להפריע להם ולגרום להם לעזוב את המקום, עורך הדין מיכאל זוסמן אמר לאתר VIN, כי השכנים עשו דברים נגד החוק בכך שניסו למנוע מהחסידים להתגורר במקום, היות ואמונתם הדתית לא מצאה חן בעיניהם.

יואל ופרידה פריד, הם הזוג החסידי הראשון אשר הגיע להתגורר בשכונה באוגוסט 2016. לטענתם, הם סונוורו כ-20 דקות מרכב שחנה ליד ביתם החדש, עם אורות חזקים מול הבית כדי להציק להם ולגרום להם לעזוב, בהמשך הצטרפו לשכונה עוד משפחות חסידיות וגם אז ההתנכלויות לא הופסקו.

תושבים חרדים נוספים מצאו מחוץ לביתם ביצים ותפוחי אדמה ועוד סוגי מאכלים מרוחים מחוץ לביתם, בנוסף התושבים הגויים חסמו את האוטובוסים שלקחו את הילדים החרדים לבתי הספר.

בתביעה נטען עוד, כי התושבים החליטו להפוך את יום ראשון ליום משפחה מיוחד, שבו הם עשו אירועים במקום כדי להפריע לסוכני נדל"ן ומתווכים להראות לחרדים נוספים בתים באזור, התושבים הודיעו לחסידים שאסור להם על פי חוק לקיים תפילות ואירועים דתיים במקום, כי זה מפריע לתושבים, אך חגיגות הכריסטמס הם כן חגגו, ככה שהדרישה של הגויים היא מפלה.
תביעה חרדים התנכלות היילנד מילס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד