1. עמוד הבית
  2. חדשות
  3. אקטואליה

מזג אוויר לוהט - התחזית הצפויה לסוף השבוע

עלייה במידות החום בעיקר בצפון מזג האוויר בסופ"ש יהיה שרבי
אליעזר חסיד, כ"ד סיון תשע"ח 07/06/2018 09:24

pixabay אילוסטרציה. צילום: pixabay



אחרי כמה ימים של הקלה בעומס החום - הטמפרטורות עולות. מזג האוויר היום (חמישי) יהיה נאה ותחול עלייה בטמפרטורות ויעשה חם מהרגיל בעונה. משעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף. הלילה צפוי להיות בהיר עד מעונן חלקית.

להלן הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: תל אביב 23-30, ירושלים 18-31, חיפה 24-30, צפת 22-32, טבריה 22-41, באר שבע 20-34, ערד 20-32, אשדוד: 23-28, נתניה: 20-31, בית שמש: 22-35, רחובות: 22-32.

בשישי, יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ, הביל לאורך החוף.

בשבת, ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

המלצות למניעת פגיעות חום

ההגנה הטובה ביותר כנגד נזקי החום – היא מניעה. יש לעקוב אחר תחזיות מזג האוויר ולהיערך בהתאם. באזור השפלה ורצועת החוף יש לשים לב לא רק לטמפרטורה אלא גם לעומס החום – מדד המשלב חום ולחות.


יצירת סביבה קרירה


• בשעות השיא של החום מומלץ לשהות במקום שיש בו מיזוג אויר. אם אין בביתך מיזוג אויר, מומלץ לשהות מספר שעות במקום ציבורי ממוזג, ולצמצם את משך השהיה בחום.

• הדרך הטובה ביותר לקירור הדירה הינה באמצעות מזגן. אין צורך להפעיל את המזגן בכל שעות היממה, אבל חשוב לעשות זאת בשעות שיא החום.

• מאווררים יכולים להקל על תחושת החום, אך כאשר טמפרטורת הסביבה היא מעל 35 מעלות צלזיוס, אין ביכולתם לקרר את הגוף או להגן מפני פגיעה בריאותית.

• מומלץ בשעות החום להגיף תריסים או וילונות, כדי לצמצם את חדירת קרינת השמש, אך להשאיר את הדירה מאווררת. תריסים מוגפים יכולים להוריד את חדירת החום לדירה בכ - 80%.

• רחצה במים קרירים במקלחת או אמבטיה עוזרת בקירור הגוף.

• רצוי ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים.


זהירות ביציאה החוצה בשעות החום:

• יש להימנע מלצאת החוצה בשעות החמות. כדאי להגביל את הפעילויות מחוץ לבית לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב.

• בשעות החום רצוי לנוח. מומלץ לצמצם את הפעילות הגופנית המאומצת במזג אויר חם. אם עליכם לעשות פעילות גופנית, הקפידו לשתות במהלך הפעילות, בנוסף לשתיה היומית המומלצת, עוד 2-4 כוסות מים קרים או שתיה קלה אחרת.

אם עליכם לצאת החוצה

• יש להקפיד לחבוש כובע רחב שוליים, להרכיב משקפי שמש, ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים ולמרוח קרם הגנה כנגד השמש.

• השתדלו לנוח לעתים קרובות במקום מוצל.

• צמצם למינימום את השהיה ו/או המאמץ בחום.

אזהרה: לעולם אין להישאר (או להשאיר אדם אחר) ברכב חונה שחלונותיו סגורים.


שתיה נאותה

• יש להרבות בשתית מים קרים או שתיה קלה אחרת.

• רצוי למעט במשקאות ממותקים, משקאות המכילים קפאין ואלכוהול.

• כמות השתיה הנדרשת היא 8-10 כוסות שתייה ליום – גם ללא תחושת צמא!

• יש להקפיד על ארוחות קלות ומאוזנות.

• אזהרה: אם הרופא הורה לכם, בשל בעיותיכם הבריאותיות, להגביל את כמות השתיה, יש להתייעץ עמו כיצד לנהוג בימים חמים.


זהירות יתר במצבי סיכון

יש להתייעץ עם הרופא המטפל במצבים הבאים:

• אנשים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, השמנת יתר, מחלות כרוניות אחרות, מחלות נפש, ובעת מחלה חריפה או התייבשות.

• אנשים המטופלים בתרופות הפועלות על מערכת העצבים המרכזית (המוח), כגון: תרופות להרגעה, לשינה, למחלת פרקינסון, ולבעיות נפשיות מסוימות. תרופות אלו עלולות להגביר את הרגישות לפגיעה מחום.

קשישים המתגוררים לבד

• בעת גל חום - יש לבקרם לפחות פעם ביום, ולשים לב שאינם מפתחים סימני עייפות מחום או מכת חום (כמפורט לעיל). הביקורים יכולים להיות על-ידי בני המשפחה, חברים, שכנים, או מתנדבים.

• יש לוודא שהפרטים האישיים של הקשיש (שם, כתובת, ומספר טלפון) נמצאים בידי שירותי הרווחה באזור המגורים, כדי לארגן ביקורים סדירים או לקבל סיוע במידת הצורך.

• חשוב לגלות עירנות יתר למצבים של פגיעה מחום ולטפל כיאות – כמפורט לעיל.




הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. צניעות???  


;