כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

החרדים זועמים: ראש העיר מנסה לדחוק אותנו

רבנים פנו במכתב לראש עיריית אשדוד, בו הם דורשים ממנו לעצור את המופע העירוני אשר פוגע ברגשות התושבים הדתיים זאת ברקע הבחירות לראשות העיר ההולכות וקרבות וראש העיר המתמודד לקדנציה נוספת וזקוק לקולות החרדים כדי לנצח אותן

חרדים בפסטיבל בעבר. צילום: עזרא טרבלסי
חרדים בפסטיבל בעבר. צילום: עזרא טרבלסי



פרסום ראשון: מופעי רחוב בשכונה המתחרדת באשדוד מסעירים ביממה האחרונה את הרחוב החרדי בעיר. רבני אשדוד דורשים מראש העיר לפעול לסיום הפסטיבל שפוגע ברגשות הציבור הדתי בשכונה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

החל מאתמול (חמישי) מתקיים בעיר אשדוד פסטיבל 'היפ הופ' בשכונת רובע ו' באשדוד, שכונה שנמצאת בסמוך לשכונה החרדית בעיר - כשהיא עצמה הולכת מתחרדת.

מדובר בשורת מופעי רחוב, "הפוגעים ברגשות התושבים הדתיים" כך לדברי תושבי המקום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי, רבני 'האגודה למען טוהר המחנה' ובד"ץ 'רבני הקריות', פנו אתמול במכתב בהול לראש העיר אשדוד יחיאל לסרי, כדי שיפעל לעצירתם המיידית של המופעים, אשר לטענתם "מתקיימים במימון עירוני".

"פסטיבל בסגנון זה", כתבו הרבנים, "אינו מן הראוי שיתקיים ברחובה של עיר ביוזמה עירונית או ברשותה בכל מקום שהוא. על אחת כמה וכמה באזור המאוכלס בציבור דתי וחרדי - מה שפוגע קשות ברגשותיהם".

הרבנים הוסיפו כי על נציגי הציבור לבחון כיצד למנוע בעתיד מראש מופעים אלה. כמו כן, הוסיפו וכתבו לראש העיר כי תקוותם היא שהוא ינהל את העיר בדרכי שלום ויארגן מופעים שיתאימו לכלל התושבים.

יצוין, כי רובע ו' באשדוד מאוכלס כיום בכאלף משפחות חרדיות, אשר קבעו בו את מושבן בשנים האחרונות.

תושבים אמרו ל'בחדרי חרדים', כי תחושתם היא שהמופע הוא ניסיון נואל לדחוק את רגליהם של יהודים שומרי תורה ומצוות מהאזור. המופעים, אגב, מתקיימים בליבו של המרכז המסחרי ברובע בו פועלים בנקים, קופ"ח וחנויות המשרתות גם את תושבי הרובעים החרדים ז' וח' המגיעים לשם עם ילדיהם, והם מוצאים עצמם נחשפים למופע כיעור באופן שלא ציפו לו ולא נערכו לקראתו.

'בחדרי חרדים' פנה ללשכת ראש העיר לקבלת תגובה, לכשתתקבל נפרסם אותה.







אשדוד פסטיבל מופעי רחוב רבנים יחיאל לסרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד