ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

זעם בשמאל: "אמרת קדיש על מחבלים? קאפו"

רב בית כנסת בבירה הבריטית לונדון עורר את זעמו של השמאל במדינה כאשר הכריז כי יהודים שאמרו קדיש על מחבלי החמאס שנהרגו בגבול הרצועה הינם דומים ל'קאפו' שסייעו לנאצים בשואה במלאכת ההרג ההמוני

עורר סערה. הרב שוחט
עורר סערה. הרב שוחט



זעם גובר בשמאל בבריטניה על הרב יצחק שוחט, המכהן כרב קהילה בבריטניה, לאחר שהשווה יהודים שאמרו קדיש לזכר מחבלים לחמאס ל-'קאפו' היהודיים מהשואה המחרידה. את הדברים אמר הרב בתוכנית 'שאלת רב'.

הרב שוחט, רב בית הכנסת 'מיל היל' בלונדון, אמר את הדברים בתגובה לשאלה על אמירת קדיש לזכרם של מחבלי חמאס על ידי צעירים שמאלנים בריטים.

תשובתו של הרב היתה כי אותם יהודים דומים למעשה ל'קאפו', שסייעו לנאצים ימ"ש במלאכת ההשמדה, כשהוא מקים עליו את הקהילה השמאלנית בבריטניה שטענו שמדובר בזילות לשואה.

בטקס שערכו לפני מספר שבועות פעילי שמאל יהודים מול הפרלמנט הבריטי בלונדון, נאמר קדיש לזכר המחבלים שנהרגו בהפרות הסדר בגבול עזה. במהלך הטקס קראו הפעילים את שמות ההרוגים, בדומה ל'לכל איש יש שם', ואז אמרו קדיש לזכרם.

בין אלו שתקפו את הרב על דבריו היתה גם מנכ"לית ארגון 'יום השואה' הבריטי, אוליביה וולדמן, שכינתה את הרב שוחט 'אנטישמי', בטענה כי השימוש במילה 'קאפו' הנו "פוגעני לחלוטין, ומזלזל בקורבנות השואה".

הרב שוחט צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה: "זוהי טקטיקה חכמה שבצורה הזו מתארים אותי כקיצוני, אבל ההרוגים לא היו רק תמימים, הם היו טרוריסטים שניסו לפרוץ את הגדר כדי לעקור לבבות יהודים".

הרב הוסיף כי: "חוץ מכמה שמאלנים יפי נפש, לא ראיתי מישהו שחושב אחרת ממני".
שואה שמאל בריטניה קאפו מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד