כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עימות בעירייה: ברקת מסרב לדרישת החרדים

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מסרב בתוקף להיענות לדרישת חברי המועצה החרדים לכנס את מליאת העירייה לישיבה שלא מן המניין על התב"ע של מתחם התחנה בעיר • חבר המועצה וייצמן פנה למשרד הפנים בדרישה להפעיל סמכותו

מתחם התחנה - צלם: קובי הר צבי
מתחם התחנה - צלם: קובי הר צבי



כשבוע לאחר שחברי מועצת העיר החרדים פנו לראש העיר ירושלים בדרישה לקיים ישיבה שלא מן המניין, בכדי לדון פעם נוספת בתב"ע של מתחם התחנה בעיר - רה"ע ניר ברקת מסרב לכנס את המועצה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר מועצת העיר יוחנן וויצמן (יהדות התורה) פנה ללילי פיינטוך, מנהלת מחוז ירושלים במשרד הפנים שתפעיל את סמכותה ותכנס את הישיבה.

"ביום שני 4.6 בצהריים הגשנו בקשה לראש עיריית ירושלים לכנס את מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין בנוגע להתנהלות בהגשת ת.ב.ע". כותב וויצמן למנהלת המחוז.



ויצמן. צילום: שלומי כהןצילום: ויצמן. צילום: שלומי כהן
ויצמן. צילום: שלומי כהן


וויצמן מציין במכתבו כי, לפי סעיף 9 לתוספת השניה, היה על ראש העיר לכנס את המועצה לא יאוחר משבעה ימים מהיום שהוגשה לו הדרישה "לכך זאת אומרת שהמועד האחרון הוא יום שלישי 12.6".

למכתב צירף וויצמן את מועדי מועצת העירייה, וועדותיה והטקסים לחודש יוני, בשבוע שבין כ"ז בסיון-א' תמוז תשע"ח, כשהוא טוען כי "שם לא נראה שבכוונתו לקיים את החובה החוקית המוטלת עליו"

לכן מבקש וויצמן ממנהלת מחוז ירושלים: "להפעיל את סמכותך לפי סעיפים 10 ו12 ולזמן ישיבת מועצה".

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש העיר פעל בימים האחרונים מול חברי הסיעות החרדיות למשוך את חתימתם מהדרישה לכנס את הישיבה.

כזכור, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים, לפני כשלושה שבועות התכנסה ישיבת מועצת העיר לדון בערר שהוגש לפני שנתיים ע"י חברי העיריה החרדים, שדרשו לדון מחדש על מתחם התחנה.

כאשר נושא התב"ע הגיע לדיון בוועדה המחוזית, טען היועץ המשפטי של העירייה, כי רק מליאת מועצת העיר יכולה לבטל את אישורי התב"ע.

ואכן, בשבוע שעבר הוגשה הצעה לסדר לקראת ישיבת מועצת העיר, אך קודם לכן אישרה במחטף הועדה המחוזית את התוכנית. כעת דורשים החרדים לכנס ישיבה נוספת שבה, בין היתר יבקשו כי העירייה תממן יועץ משפטי לסיעות החרדיות במסגרת בקשה לדיון בוועדה הארצית לתכנון ובנייה.
מתחם התחנה ניר ברקת יוחן וויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד