י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הח"כית המסתורית שנפגשה עם העיתונאי החרדי

לייבל'ה במהדורה השבועית: הראיון עם הח"כית המסתורית, תלבושות האדמו"רים וצלם החצרות, מפגש הפסגה של הראיסים הניצים, הברית ההמונית של המערבב הדגלאי, והטור הפופולרי שלא הופיע • הרכילות הלוהטת של המגזר החרדי

הח"כית המסתורית שנפגשה עם העיתונאי החרדי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים





בסוף השבוע הסוער, החליט לייבל'ה שהוא חייב הפוגה משטף האירועים והדרמות הפוליטיות בארץ הקודש, והוא החליט לעשות את השבת עם ידידיו בגולת ארה"ב. אחרי שבת גדושה, מפנקת כמו שרק חברים סאטמרים יודעים לעשות, יצא לייבל'ה לשאוף קצת אויר ברחובות וילאמסבורג, כשלפתע זיהה את העסקן הסאטמרי ר' מעכלה כף מבני ברק, כשהוא לוקח חלק פעיל בהיערכות לקראת העצרת. מעכלה שתלה מודעות על סולם גבוה נצפה לאחר מכן בכינוס כשהוא נראה מודאג מהמקומות הריקים באצטדיון.








אבל לכל מוצאי שבת יש יום ראשון, ולייבל'ה נאלץ בצער לארוז את צרורו הקטן ולשוב לארץ. שם כבר חיכו לו האירועים והספינים הפוליטיים ההולכים ומתרבים לפני הבחירות המוניציפליות הקרבות.

אפילו הוא - שצלח דרמות פוליטיות רבות - כבר לא יודע מה לחשוב. אם עד היום ידע תמיד לייבל'ה שמקלב הוא העוזר של גפני במשכן הכנסת, כמובן לצד שלומי פולק ואחרים, הרי שבכל הימים האחרונים נראה שגפני נהפך בעל כורחו לעוזר של מקלב. לייבל'ה חש שהוא לפני מהדורה חוזרת של ימי רביץ וגפני, ובקיצור - שישו ושמחו בשטעטל הליטאי.

ואפרופו גפני, דוברו של היו"ר יעקב מורגנבסר, כבר בלחץ מקשיי העישון העומדים להיות לו בכנסת. רגע לפני שהחוק רודף המעשנים נכנס לתוקף, והחכי"ם יאלצו לעשן בפרסה והעוזרים במקום קטן שהוקצה להם, לייבל'ה לכד את הדובר עם הסיגריה הכמעט האחרונה.





ועדיין בכנסת, ראש-העיר-נכון-לרגע-זה משה אבוטבול לא נח. ועושה הכל בכדי לשרוד בתפקידו גם בקדנציה הבאה. אבוטבול הגיע לכנסת, שם ניסה שלומי פולק לעזור לו לסדר את דיל דגל-ש"ס, למען יוכל איצו רייך להמשיך לעוד קדנציה מפנקת.





לייבל'ה עבר למזנון, שם ראה יקי אדמקר נפגש עם ח"כית מסתורית לראיון בלעדי עמוס כותרות. מפאת הצנזורה הצבאית והתורנית נאלצנו לטשטש את התמונה. עמכם הסליחה.





לייבל'ה גם לא פספס את החגיגה הגדולה של השבע ברכות האחרון בבעלזא, גם לשם גם נהרו הפוליטיקאים בעתיד ובעבר. לייבל'ה ראה את ראש העיר ברקת מחייך למצלמה יחד עם אבריימי קרויזר וחה"כ אייכלר.





ולא רק פוליטיקאים ומועמדים לראשות העיר נצפו בשמחת השבע ברכות בבעלזא. גם רב המרכז הרפואי הדסה הרב הסרוג משה קליין, הגיע להביא את ברכת הנהלת בית החולים לשמחה.





בהמשך ראה לייבל'ה בקודש פנימה, כי יש חלוקה לעסקנים שעזרו לשמחה הגדולה. לייבל'ה עקב וגילה שהרבי מבעלזא מחלק ספר 'נועם אלימלך' במהדורה מיוחדת, מי שקיבל היה הדובר הבלתי מעורער של החסידות ר' שיעלה וינברגר, שתיזז על הבמה בחתונה הגדולה והיה אחראי על סדרי הגעת הרבנים וגדולי ישראל לשמחה.





ואפרופו אדמו"רים. לאחר שנחשף שהבקעיטשע של הרבי החדש מצאנז-שיכון ג'-דברי חיים-בני ברק נקנה בעלי אקספרס, ראה לייבל'ה בשבע ברכות האחרון את גדול הצלמים שוקי לרר מסביר לאדמו"רים מלייפניק ושיכון ג' על תלבושות האדמו"רים, כשהוא מחזק בסיפורים על הנהגות אותן ראה אצל מרן הרב שטיינמן זצ"ל. האחים האדמו"רים היו מרותקים.





ואפרופו צלמים לייבל'ה ראה בתל השומר את הצלם משה גולדשטיין, מגיע לשמח חולים שלא במסגרת כובעו כצלם, לייבל'ה ראה את הצלם מגיע במסירות ביום שישי ועל הדרך משמח גם את זקן העיתונאים נחשוני והזמר ישי לפידות.





אין ספק שהשמחה הגדולה השבוע הייתה של ר' יוסף נחמיה (יוסי) שוינגר, מי שמידי שנה גורף את התואר "רמטכ"ל ההצלחה" של ההילולא הגדולה במירון ושאר הילולות, שבא בברית האירוסין בשעה טובה ומוצלחת. "ר' יוסף" - כך הוא מכונה בפי כל - הוא גם פרשן בחסד עליון ונואם גדול, והשבוע הוא התארס לאחר 11 שנה מאז התאלמן מרעייתו הרבנית מלכה ע"ה, בתו של רבי יצחק זילבר זצ"ל רבם של עולי רוסיה, שנפטרה בערב יום הקדוש. דבר סגירת השידוך פשט כאש בשדה קוצים והפך לשיחת היום ברחוב החרדי. ללייבל'ה לא נותר אלא לאחל מזל טוב.

והשבוע קוראיו הנאמנים של הפרשן הפוליטי שימען ברייטקופף שפשפו עינהם לאחר שפתחו את חדשות משפחה וגילו כי טורו 'המזנון' הנקרא ביותר במגזר - פשוט נעלם. לייבל'ה חקר ובדק וגילה כי ברייטקופף סבל לראשונה בחייו מפריצת דיסק חמורה ביותר, שמנעה לכתוב את הטור הנחשק. ללייבל'ה הובטח, כי בשבוע הבא יהיה פיצוי בכפל כפליים.

והשבוע הגיע לייבל'ה לראשונה לכפר חב"ד לחתונת בן המשפיע הרה"צ רבי עידו וובר ארליך, שם נחגגו נישואי התמים שניאור, אחיו של העיתונאי אריה ארליך. מחוץ לאולם נצפה לוי אדרעי בשיחה עם האדמו"ר ממכנובקא בעלזא כשלצידו נהגו האישי מאיר קרפמן. כשיאיר שרקי ניגש לאדמו"ר לקבל את ברכתו אמר לו האדמו"ר שקודם כל ידאג לעצמו לשידוך. עיניו החדות של לייבל'ה קלטו גם את איש 'משפחה' יוסי אליטוב ניגש לאדמו"ר לקבל את ברכתו.








רחוב מלצר בבני ברק שבדרך כלל שקט בשעות הבוקר - שעה שאברכי בני ברק ספונים בכוללים, המה ביום רביעי האחרון מאדם. כולם נהרו לברית לבנו של אליהו ארנד, האיש החזק בדגל וביתד - שמאז שלייבל'ה זוכר אותו, לא היה רגע שבו לא עירבב, והיום הוא עושה זאת ביד רמה מתפקיד הרל"ש - חגג ברית לבנו.

גם ברכות האדמו"רים חפפו על השמחה הליטאית. כבר בכניסה לברית ראה לייבל'ה בקבוק יין שנשלח לארנד מהרבי מאסדיגורה, כשרק לילה קודם, בעיצומה של החתונה בויזניץ שנערכה בליל הברית, בירך האדמו"ר מויזניץ את אבי הבן שבא לאחל מזל טוב לשמחת החתונה.

בברית ב"אחוזת וגשל" השתתפו כל המי ומי. למעלה מ-40 נציגי דגל שהגיעו גם מהצפון - מאלפר ועד רייך - וגם מהדרום הרחוק, עד שלייבל'ה צבט את עצמו להיות בטוח שהוא בוגשל שבבני ברק המיוזעת ולא בועידת דגל המסורתית בקיבוץ "חפץ חיים".

שמחת הברית הייתה גם פגישת פסגה בה נצפו אנשי משפחת פרוש, לצד הראיס של בית שמש משה אבוטבול.








לייבל'ה גם זיהה את כל סוללת המשבקי"ם של חברי המועצת הליטאית והספרדית, לצד גבאי האדמו"רים החסידיים, שבאו לאחל מזל טוב לאב העסוק.

והיו גם שאיחלו מרחוק: כשמפכ"ל המשטרה רוני אלשיך נמצא בסין וממ"ר דן מומי בוריה בים המלח, הגיע המפקד של ב"ב לאחל מזל טוב.





גם 'צעירי הדגל', כח השטח החזק של התנועה הליטאית הגיעו לאחל ואף הגישו עיצוב פירות ענק מעשי ידי אומן של משפחת מורגנבסר, הדובר הנמרץ של ח"כ גפני הזכור מפינת העישון בתחילת המדור.

את השם אהרן יהודה לייב לבנו של, קרא - איך לא - יו"ר ועדת הרבנים של דגל התורה ויתד נאמן, הגאון רבי נתן זוכובסקי.

ביום חמישי הגיע לייבל'ה לצפון ושם פעמיו לכפר הדרוזי סאג'ור לפקוד את ציונו של רבי ישמעאל כהן גדול, שמקום ציונו הפך לאחרונה למקום תפילה פופולרי. לייבל'ה ראה את השר דוד אזולאי נושא תפילה חרישית.

בהמשך ראה את איש החסד העסקן חונה דייטש, שפצח בפרק חזנות טיהר רבי ישמעאל.



לייבל'ה רצה לתעד אך גילה שיש מי שכבר מתעד, וכך תיעד את יהודה משי זהב מתעד את הרב דייטש.





ועל אדמת פולין פגש השבוע שליחו של לייבל'ה את יהושע רודניק איש הפרסום. אם לא ידעתם, רודניק עומד מאחורי מערכת הודעות הסמס שמעדכנים חדשות און ליין ושיגעו את הרשת בשבוע האחרון באמצעות מערכת "בחזית" שנחלו הצלחה גדולה כבר בשבוע הראשון.





ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיע השבוע לסיור במסגרת לנוער נושר בעיר תל אביב, והפגין כישורים לא רעים במהלך המשחק עם הנערים.





חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם סיעת ש"ס נתן אלנתן, החליט השבוע לשוב לרשת החברתית טויטר, לאחר פסק זמן ממושך. בחירות כבר אמרנו?

וחגיגה גדולה בצפת: נחמן גלבך יו"ר אגודת ישראל הבלתי מעורער בצפת חגג את הולדת בנו ימים ספורים לפני הדינר הגדול והראשוני של ברסלב בשבוע הבא, ועם כזו חגיגה לייבל'ה היה רוצה לראות את גלבך ראש העיר.





והסגן של מודיעין עילית ללא שכר טוביה פריינד, שלייבל'ה מקווה שבקדנציה הבאה יהיה מתן שכרה בצידה - שהרי איך אפשר להתפרנס רק מ'בנועם שיח' בהמודיע - חיתן את בנו דווקא בארמונות הגפן בעיר ביתר, לייבל'ה הגיע לחגיגה וראה את המקומות השמורים שם ישב ראש העיר גוטרמן.








וחגיגה באלעד: העסקן הצעיר שלייבל'ה יודע שעתידו לפניו מוישי רבר חגג את הולדת בתו הרביעית בילדים השמחה שהגיעה בהפתעה, פרצה גבולות בשיא קלחת הבחירות הסוערת רבר מבטיח בשבת הבאה קידוש מפנק לייבל'ה שוקל להגיע.





ברכת מזל טוב לעיתונאי המוכשר ישראל רוזנר מיתד נאמן, לרגל הולדת בנו בשעה טובה שמחת הברית מחר באולמי בית ישראל בירושלים בהשתתפות החברים.

ואפרופו 'יתד': מזכיר הוועדה יהודה יברוב אירס השבוע את בנו בשעה טובה.

ושמחה גדולה בעיתון 'הדרך': חיים טריקי מסופרי העיתון השיא את בתו בשעה טובה. לשמחה הגיע גם העורך המוכשר אברהם דב גרינבוים שנעמד לבקשת לייבל'ה להצטלם.





ברכת מזל"ט להרה"ח שמואל טייטלבוים משב"ק האדמו"ר מסאטמאר, לרגל אירוסי בנו החתן אהרן.

ועוד שמחות: ברכת מזל טוב לשלמה קוסטליץ חבר מועצת עיריית ב"ב ואולי סגן בעתיד?, לרגל הולדת הנכד, בן לבנו אברהם. השלום זכר בליל שבת בטיש של האדמו"ר מנדבורנה בקריה בבני ברק.

ברכת מזל טוב להרה"ח בצלאל ויכלדר משב"ק האדמו"ר מסטריקוב, לרגל שמחת הנישואין לבתו.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב שרגא נח דייטש ההויז בוחר של האדמו"ר מסאסוב לרגל אירוסיו, עם בת הרה"צ המקובל ר' יחזקאל בינג מבני ברק.

ולסיום ברכת מזל"ט לנחי קליין ראש סניף 'איחוד הצלה' בעיר צפת לרגל נישואי בתו.
לייבלה רכילות חרדית יוסי שוינגר פריצת דיסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד