א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

טראמפ: "אזמין את קים למפגש בבית הלבן"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר כי ייתכן ויזמין את נשיא צפון קוריאה, קים ג'ונג און, לביקור בבית הלבן

טראמפ והמכתב מקים. צילום: הבית הלבן
טראמפ והמכתב מקים. צילום: הבית הלבן



נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר הערב (חמישי) כי ייתכן ויזמין את נשיא צפון קוריאה קים ג'ונג און, לביקור בבית הלבן. טראמפ אמר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא יפן שינזו אבה בבית הלבן.

טראמפ אמר שיעדיף שהביקור עם קים ייערך בבית הלבן מאשר באחוזת מאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה. "אולי נתחיל בבית הלבן, אמר, והוסיף: "אני מאמין שקים מוכן לעשות משהו שיהיה גדול עבורו, עבור משפחתו ועבור צפון קוריאה כולה.

טראמפ אמר היום כי אם הפגישה עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און תהיה טובה הוא יזמין את קים לביקור בארה"ב.

ואם היא לא תהיה מוצלחת הוא "מוכן לגמרי ללכת". טראמפ הוסיף כי הפגישה ביום שלישי ב-12 לחודש לא תהיה לצורך פרסום וצילום בלבד, אלא כדי לדבר על הדברים החשובים, טראמפ אישר את הדיווחים כי יש סיכוי שבפגישה עם קים הוא יחתום על סיום מלחמת קוריאה שהסתיימה בהפסקת אש ב-1953, טראמפ הבהיר כי זה יהיה החלק הקל בסיפור, ההמשך יהיה קשה יותר.

בעולם קיים חשש שאם הפגישה לא תצליח, וצפון קוריאה לא תתפרק מנשקה הגרעיני, ואם הפסגה תסתיים בפיצוץ, תושבי דרום קוריאה ואולי יפן, יצטרכו להכין את המקלטים.

הוא גם התייחס לתוכן האיגרת שנמסרה לידיו באופן אישי בשבוע שעבר שבעקבותיו החליט לקיים את הפגישה ואמר: "המכתב היה חביב מאוד הייתה שם דרישת שלום ונכתב שם שהוא מצפה מאוד לראות אותי".
טראמפ הבית הלבן צפון קוריאה ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד