י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המאבק עולה שלב: "להדיר רגליים מהחנויות הרומסות את קדושת השבת"

שוב חילולי השבת עולים על שולחנם של גדולי ישראל באשדוד, נציגי הקהילות התכנסו • בסיום הישיבה הוחלט לפנות לראש העיר, הקדשת שבת מיוחדת בכל שנה, שבה תתקיים פעילות הסברתית מיוחדת בכל רחבי העיר וחיזוק חנויות הסגורות בשבת

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



לקראת הבחירות המקומיות באשדוד, חילולי השבת בעיר עולים שוב לסדר היום של תושבי העיר, נציגי הקהילות בעיר התכנסו לדיון מיוחד ובסיומו קיבלו שורת החלטות.

ב'המודיע' ו'המבשר' מדווחים הבוקר (שישי) כי, באסיפה מיוחדת שבה השתתפו נציגי כלל הקהילות הדתיות בעיר אשדוד, ואשר התקיימה בשליחותם של רבני העיר ואדמו"ריה, דנו נציגי הקהילות בנושא שמירת השבת בעיר וזאת על רקע חילולי השבת המתמשכים.

האסיפה התקיימה ביוזמתם של רבני ואדמו"רי העיר תחת הסיסמה 'השבת המאחדת', ובה נטלו חלק נציגים מכל הקהילות הדתיות בעיר. בהם: בני פנחס, בעלזא, גור, גרודנא, ויז'ניץ, כלל חסידי, פיטסבורג, קהילות הספרדים והגרעין התורני ("חותם") של הציבור הד"לי.

ע"פ הדיווח בעיתונים היומיים, הישיבה התקיימה, "על רקע המצב הכואב בעיר שהפכה רח"ל למוקד של חילולי שבת לאחר שהחנויות החלו להיפתח בה בעצם יום השבת בכל חלקי העיר", בפתח האסיפה הובאו דבריהם של רבני העיר, אשר הבהירו כי "פרט לחובת המחאה והחובה לפעול לצמצום חילולי השבת, מוטלת על כל אחד החובה לחזק בדקי ביתו ולפעול לחיזוקה של השבת".
 
בדברי הרבנים הזכירו שוב ושוב את מתחם 'ביג' שעורר סערה לאחר הקריאה להפעיל את הפיקוח בשבת ולאחר שחולקו דוחות לחנויות העוברות על החוק ופותחות בשבת.

כזכור, במהלך המחאה אף הגיע שר הביטחון אביגדור ליברמן בעצם יום השבת, תוך חילול שבת מחפיר, בכדי לחזק את באי המקום ועורר סערה רבתי מצד החרדים.
 
כאמור, באסיפה השבוע התקבלו כמה החלטות אשר זכו לברכתם של רבני העיר והן מתפרסמות הבוקר ביומנים החרדים, 'המודיע' ו'המבשר', בהם קריאה לראש העיר ולחברי העירייה לפעול מיידית להחלת החוק באמצעות אכיפה וחלוקת דוחות.

בעיתוני הבוקר נכתב, כי יש "לפעול בכל דרך אפשרית לחיזוקה של שמירת השבת בעירנו. לשם כך יוצאת הקריאה לכל מי שהכח בידו לעשות, לרה"ע ולחברי העיריה, לפעול מיידית להחלת החוק ולסגירת החנויות בשבת במתחם "ביג" ובכל חלקי העיר באמצעות אכיפה וחלוקת דו"חות".

בנוסף, מבקשים הרבנים, "לבקש מכל אברך שיצטרף בגופו או בממונו לפעילות למען השבת". וכן, "להרבות בלימוד הלכות שבת, בפרט ההלכות שאינן ידועות כל כך ומסוגלים חלילה להיכשל בהם. לשם כך מומלץ להקים שיעורים מיוחדים ללימוד הלכות שבת, הן לגברים והן לנשים".

בנוסף המליצו הרבנים להוציא לאור עלון מיוחד בענייני שבת, ולבדוק אפשרות לקבוע בכל שנה שבת שכל העיר תשמור את השבת, ולצורך כך יצאו פעילים לכל השכונות וחלקי העיר לקיים "פעילות הסברתית".

ההחלטה היותר משמעותית, היא דרישה מתושבי העיר, "לחזק ולקנות אך רק אצל בעלי העסקים שחנויותיהם סגורות בשבת ולהדיר רגליים מהחנויות והמתחמים הרומסים את קדושת השבת".
אשדוד מאבק השבת מתחם ביג המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד