י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

להדפיס ולשמור: 10 הדיברות לזוגיות מאושרת

כולנו רוצים זוגיות מאושרת אבל כולנו עמוסים ועסוקים ולא תמיד מוצאים זמן להשקיע על מנת להפוך את הזוגיות שלנו למאושרת. אורלי סמירה עם 10 כללים שיהפכו את החיים המשותפים למושלמים

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay





שיתוף – שתפו זה את זו בקורות היומיום. צלצלו מידי פעם, הותירו הודעה קולית קצרה וחביבה, תנו לבן הזוג את ההרגשה שהוא יקר לכם ואהוב עליכם. אל תניחו לאחרים (משפחה, חברים, שכנים) לחדור לפרטיות שלכם. הכניסה לזרים אסורה!

2. פרגון – מחמאות, מילים טובות, תשומת לב והערכה כנה, הם ה"דלק" שמניע את הגלגלים. אל תחסכו במילים טובות: על מראה חיצוני, על תפקוד הבית, על חינוך הילדים, על ארוחה טעימה, על מתנה קטנה, על עמידה במצבי לחץ וכדומה.

3. ריגושים ספונטאניים – חיוך, קריצת עין, מבט נעים, גילויי חיבה פיזיים מתונים. מחוות קטנות כמו: הכנת כוס קפה, הגשת פרוסת עוגה, פרח קטן, ממתק אהוב, פתקה חביבה.

4. שעת איכות – ישיבה משותפת ואיכותית בבית מדי יום, ללא הפרעות חיצוניות של טלפון, מחשב, רדיו, עיתון וכל אמצעי תקשורת אחר. צמצמו ככל האפשר את שעות הצפייה והגלישה לאמצעי המדיה השונים.

5. זמן איכות – יציאה נעימה מחוץ לבית ללא הילדים. לפחות פעם בשבוע: סיבוב משותף באוויר הצח, ישיבה בגינה / פארק / ים, אכילה קלה משותפת מקרבת הלבבות.

6. מרחב אישי – לכל אחד מבני הזוג הזכות להקדיש זמן לעצמו, לתחביביו ולהנאותיו. בזוגיות בריאה שלושה מרכיבים: אתה, אני ואנחנו. היזהרו מזוגיות כובלת וחונקת!

7. חלוקת תפקידים – נשיאה משותפת בעול הבית, חלוקה ברורה והוגנת של עבודות הבית השונות, בזמנים מיוחדים (מחלה, לידה, חגים) יש לגלות נכונות יתר ולהושיט עזרה כנדרש.

8. גבולות מוגדרים לעבודה – היזהרו מעבודה ללא גבול! אל תתנו ללחץ העבודה לגזול את הזוגיות ואת ההורות שלכם. לשם מה אתם עובדים קשה היום? כדי להיות מאושרים מחר. ומה קורה עכשיו? אל תיכנסו למעגל עגום של עבודה "נון סטופ", אל תגזלו מהמשפחה את האושר של ההווה!

9. סיום היום בנעימות - לא לישון בכעס, במריבה, בהתמרמרות, באי הבנה. בקריאת שמע שעל המיטה אנו אומרים: "הריני מוחל וסולח לכל מי שהכעיס והקניט אותי או שחטא כנגדי...", תסלחו גם לבן הזוג ותגידו לו שאתם סולחים

10. שימור טיפוח הקשר הזוגי – זוגיות איכותית מחייבת השקעה וטיפוח תמידיים: פיזיים, רגשיים ורוחניים.

אורלי סמירה – יועצת זוגית, פסיכותרפיסטית CBT
זוגיות נישואים אורלי סמירה יועצת פסיכותרפיסטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד