כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דונלד טראמפ בדרכו לסינגפור: "אדע תוך דקה אם קים רציני"

נשיא ארה"ב עושה בשעות אלו את דרכו לסינגפור, לקראת פגישתו מחר עם מנהיג קוריאה הצפונית - פגישה היסטורית שהעולם כולו עוקב בדריכות אם אכן התקיים ומה תהיינה תוצאותיה טראמפ: "יש לי הרגשה שההזדמנות היחידה הזו לא תבוזבז"

טראמפ וקים. צילום: רויטרס
טראמפ וקים. צילום: רויטרס



טראמפ וקים מתכוננים לפגישה: בדרך לסינגפור. מחר (שני) תתקיים הפגישה שכל העולם מצפה לה בדריכות - טראמפ וקים, שני מנהיגים עוצמתיים יישבו לשיחה בארבע עיניים.

אלא בעוד שטראמפ מנהיג בעוצמה את העולם החופשי, ומוביל סדר יום עולמי עם ציוץ אחד בטוויטר, קים מנהיג את צפון קוריאה בצורה עוצמתית אך דיקטטורית ומאיימת על כל מי שלא רוקד לצלילי חלילו.

בצפון קוריאה אין תקשורת פתוחה, שלא לדבר על רשתות חברתיות, מדינה מבודדת ועניה, שאפילו לשלם 6000 דולר ללילה במלון בסינגפור אין לה, ומי ששילם את עלות האירוח - היא ממשלת סינגפור - אשר תארח את השניים באחד המלונות המפוארים במדינה.

לאחר האיומים של שני המנהיגים אחד נגד השני, כשכל אחד מהם מאיים להשמיד את השני, בנוסף לכינויי גנאי ששני המנהיגים כינו זה את זה, מגיע עידן חדש.

טראמפ מקווה לחתום בפגישה על סיום רשמי של מלחמת צפון ודרום קוריאה שהסתיימה ב-1953 בהפסקת אש, ומאז דרום קוריאה יחד עם יפן חיו בפחד מתמיד "מהמשוגעים בצפון". דווקא טראמפ שהוא האיש שהכי לא ציפו ממנו להוביל מהלך של שלום בין הקוריאות, נראה שדווקא הוא בדרך הנכונה לעשות את ההיסטוריה.

עד היום נשיאי ארצות הברית התנהגו עם צפון קוריאה בדיפלומטיות, ולכן צפון קוריאה ניצלה את התמימות האמריקאית, עד שטראמפ הגיע, ואמר "אמריקה תחילה". וזה גם מתבטא בחוקים החדשים שטראמפ מוביל שייטיבו עם ארה"ב בכל הנוגע למיסים על פלדה וברזל ומתכות שונות המייובאים מאירופה. כך למשל, טראמפ הודיע לפני מספר ימים כי הוא מעלה את המיסים על הברזל המיובא מאירופה לארה"ב, מהלך שקומם עליו את כל מדינות אירופה. הוא כהרגלו לא התרגש ונשאר בשלו.

כך עם כל הביקורת נגד הצורה הלא דיפלומטית של טראמפ, הוא מראה לעולם כי לפעמים לא צריך להיות דיפלומטים, אלא מנהיגים.

לקראת מפגש הפיסגה מחר, צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו וכתב; "אני בדרכי לסינגפור, שם יש לנו הזדמנות להשיג תוצאות נפלאות אמיתיות עבור צפון קוריאה והעולם. זה בהחלט יהיה יום מרגש ואני יודע כי קים יעבוד קשה מאוד לעשות משהו, לעשות שלום ולהביא הזדמניות טובות למדינה שלו, אני מצפה לפגוש אותו, ויש לי הרגשה שההזדמנות היחידה הזו לא תבוזבז".

כאמור, טראמפ המריא אתמול מקנדה, שם השתתף בוועידת ה-G7, טראמפ יטוס 20 שעות טיסה לסינגפור.

הנשיא אמר כי "מיד בתחילת הפגישה, אדע תוך דקה אם קים רציני והאם הוא מוכן לוותר על הנשק שלו".

טראמפ הבהיר כי אם ירגיש שקים לא רציני, הוא לא יאריך את השיחה, טראמפ הוסיף כי הוא לא הולך לבזבז את הזמן שלו, והוא לא רוצה לבזבז את הזמן של קים.
דונלד טראמפ קים ג'ונג און מפגש פיסגה סינגפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד