כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בדיקת 'בחדרי': סכנה בבית הספר החרדי: "זה יכול היה להיגמר במוות"

מאות רבות של בנות לומדות בבית הספר 'בית יעקב' בבית וגן, אך האם התנאים בשני המבנים של בית הספר מתאימים לכמות כה גדולה של בנות? מקרה שהגיע ל'בחדרי חרדים' מוכיח שלא "מתפללת כל יום שהבת שלי תצליח לצאת מבית הספר בשלום"

שער בית הספר. צילום: הפרלמנט של בית וגן
שער בית הספר. צילום: הפרלמנט של בית וגן



בית הספר 'בית יעקב' בבית וגן הוא אחד מבתי הספר הגדולים בבירה ובו לומדות מאות רבות של תלמידות בשני מבנים שצרים מהלכיל את כמות הבנות ההולכת וגדלה. מעדויות שהגיעו ל'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' עולה כי כמות התלמידות הגדולה במבנה שאינו מותאם להכיל כמות שכזו מהווה סכנת חיים ממשית ומידית לתלמידות.

"הגעתי לאסוף את בתי מבית הספר וראיתי כמה מאות בנות מתפרצות דרך שער אחד ובו פתח קטן יחסית. ילדה אחת נפלה ואם לא הייתי רואה ורצה להרים אותה, הבנות היו דורכות עליה מרוב דוחק, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לה חלילה, זה היה ממש סכנת מוות", סיפרה אחת האמהות.

הבעיה מוכרת וידועה וכבר עלתה בעבר לכותרות, אך נראה כי גם הפתרונות שננקטו עם פתיחת בית ספר חדש לילדות השכונה הסמוכה - קריית יובל, לא עוזרים ולא פותרים את הבעיה. להורים שפנו להנהלה נאמר כי בית הספר פנה לעירייה כבר לפני שנתיים במטרה לפתור את הבעיה ולהציב שומר בשער השני על מנת להוריד את הלחץ מהכניסה הבודדת שפתוחה כיום.

על פי דברי ההורים, העירייה מסרה להנהלת בית הספר כי אין אפשרות לפתוח את השער ללא שומר וכי אין תקציב לשומר והציעה להנהלה להציב שתי מורות מטעמה בכניסה השנייה לבית הספר. עוד נמסר להנהלה, כך על פי דברי ההורים, כי גם המשטרה מתנגדת לפתיחת השער השני מסיבות ביטחוניות.

"לא אכפת לי איך, אבל חייב להיות פתרון לעניין, אני מבחינתי שהעירייה, ההנהלה והמשטרה בשיתוף עם ההורים ישבו סביב שולחן עגול ויגיעו לפתרון בנושא, לא יכול להיות שמדי יום אני אצטרך להתפלל שהבת שלי תצליח לצאת מבית הספר בשלום", אמרה אחת העדות למקרה.

משיחות עם ההורים עולה כי לא מעט מהם חשים שאין מענה למצוקה ואין פתרונות הראויים ובכך מסכנים את חיי הילדות. "את הבת הבאה שלי שתגיע לכיתה א' אני לא אשלח לבית הספר הזה", אמרה אחת האמהות, "אני לא יכולה להרשות לעצמי לסכן את חייה ואת בריאותה".

אחת האמהות סיפרה כי פנתה בשבוע האחרון אל נציגים חרדים בעיריית ירושלים. "שלחתי מייל אבל עוד לא נעניתי", היא אומרת. "אני מקווה שאפילו ובגלל שאנחנו בקדם בחירות עירוניות, הנציגים יספיקו לעשות משהו בנדון ואולי יראו לנו שטוב ששלחנו אותם לשם".

שער בית הספר: בית יעקב בית וגן











בית ספר בית יעקב בית וגן ירושלים תלמידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד