י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הצעת חוק: רכישת מיץ ענבים ויין גם אחרי 23:00

החוק כיום אוסר מכירת אלכוהול לאחר השעה 23:00, כמה פעמים קרה לכם שערכתם קנייה ובתוכה יין ומיץ ענבים, אך הקנייה נמשכה אל מעבר לשעה המותרת ובקופה סירבו להעביר לכם את המוצרים המכילים אלכוהול? כעת, מוצע להחריג בחוק - יין ומיץ ענבים

אילוסטרציה. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90



וועדת השרים תדון היום (ראשון) בהצעת החוק של חבר הכנסת אורי מקלב, המבקשת לאפשר מכירת יינות במרכולים הגדולים גם לאחר השעה 23:00.

כיום אוסר החוק למכור משקאות משכרים לאחר השעה 23:00 דבר המקשה על צרכנים רבים להשלים קניות לביתם בשעות אלו.

בהצעת החוק אשר הוגשה על שולחן הכנסת מוצע להחריג מיץ ענבים ויין מהחוק האוסר את מכירת האלכוהול בשעות הלילה וזאת בחנויות גדולות אשר נקבעו בחוק.

בדברי ההסבר לחוק כותב מציין מקלב כי "בשנים האחרונות, בעקבות עלייה בשתיית אלכוהול מופרזת ותופעת השכרות בעיקר בקרב צעירים, בני נוער ובליינים, שטומנת בחובה סכנות בריאותיות ובטיחותיות, תוקן חוק רישוי עסקים, התשכ"ח–1968 (להלן – החוק), ונקבע בו איסור על מכירת משקאות משכרים לאחר השעה 23:00. החוק נועד לצמצם מכירה ושתייה של אלכוהול בשעות הלילה".

"עם זאת", קובע מקלב כי "החוק גורם לפגיעה בצרכנים רבים שעורכים קניות בסופרמרקט, שהיין אותו הם מעוניינים לרכוש, אינו מיועד לשתייה מיידית, אלא לשימוש בסעודות שבת וחג, לצורך בישולים, או לצרכי דת כגון עריכת קידוש בשבת והבדלה במוצאי שבת".

"בשנים האחרונות, כדי להקל את העומס ולהקל על קונים שעובדים או לומדים בשעות היום, החלו סופרמרקטים לפתוח את שעריהם גם בשעות מאוחרות, בעיקר בימי חמישי וערבי חג".

לדבריו, "קונים רבים שעורכים קנייה גדולה וממתינים במשך שעה ארוכה לעריכת חשבון, נדהמים לגלות כי אם החשבון בקופה הסתיים דקה לאחר השעה 23:00, הם אינם יכולים לרכוש את היינות שנועדו לשבת ולחג והם נאלצים להשיבם למדפים ולחזור שנית בשעות היום לרכוש יינות".

לנוכח האמור, מציע הח"כ החברתי, "להוסיף חריג בחוק, לפיו תותר מכירת יינות גם בשעות הלילה, שכן צעירים ובליינים שמעוניינים להשתכר, שותים משקאות אלכוהוליים אחרים כגון בירה, ויסקי, וודקה ואינם משתמשים בדרך כלל ביינות. כמו כן, כדי לא לפגוע במטרות החוק, מוצע לסייג את ההוראה האמורה ולקבוע כי מכירה כאמור תהא רק ברשתות המזון הגדולות. רשתות כאמור אינן נמצאות בדרך כלל באזורי בילוי ועל כן החשש שירכשו בהן יינות לשם שכרות קלושה".
הצעת חוק אורי מקלב מכירת יין אלכוהול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד