י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המעמד האדיר: רבבות בהילולת מרן בירושלים

שעות הערב המוקדמות של יום חמישי האחרון • הרחובות שסביב להר המנוחות מתמלאים בהמון אדם המבקש להגיע לציון הקדוש של מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל ביום הילולתו

המעמד האדיר: רבבות בהילולת מרן בירושלים
נפתלי לרר





בחניונים באיזור וכך גם במבואות הסמוכות הורגש עומס חריג מפאת הקהל העצום שעשה דרכו לכיוון ההר, השאטלים שהופקדו מבעוד מועד על שינוע ההמונים מהחניונים המסומנים הגיעו מלאים עד אפס מקום וכך גם אוטובוסים מכל רחבי הארץ שהורשו להיכנס עד מתחם ההר.

תוך שעה קלה אלפי איש מילאו את הרחבה הענקית בהר המנוחות והצטרפו לאמירת סליחות עוצמתית כשלפני התיבה עובר המקובל ר' יעקב עדס שליט"א לאחר תפילת מנחה החלה העצרת המרכזית כשבנו של מרן הרה"ג יוסף אליהו שליט"א ראש מוסדות "דרכי הוראה לרבנים" ערך סיום הש"ס כולו שנלמד ע"י אברכי הכולל לעילוי נשמת מרן זצ"ל ולאחריו נשאו דברים גדולי ראשי הישיבות ורבנים חשובים.

ראש הישיבה הגאון ר' ברוך מרדכי אזרחי שליט"א שטרח ובא להשתתף במעמד דיבר בשבחו של בעל ההילולא ועל כך שכל אחד הרגיש בן יחיד אצל רבינו זצ"ל. רבה של העיר צפת בנו של מרן הרב שמואל אליהו שליט"א סיפר על אביו הגדול כמה שכאב את כאבו של עם ישראל ותמיד דאג בכל מיני דרכים לרווחת העם היושב בציון.

גם הראשל"צ הרב שלמה עמאר שליט"א עמד בדבריו על כוחו הגדול של מרן שכמו שבחייו אהב ודאג לכל יהודי כך גם לאחר פטירתו רואים איך שעם ישראל לגווניו מגיע ברבבותיו לכבודו של צדיק. במהלך ההילולא הוקרנו דברי קודשו חוצבי הלהבות של מרן זצ"ל שנשא בימי חייו בענייני השעה והקהל הרגיש כאילו רוח הקודש מדברת מתוך גרונו.

בחצות הלילה נערך במקום זיץ מיוחד בו סופרו סיפורי ניסים מופלאים מפי רבנים ואישי ציבור ובניהם הרב ישראל גליס הרב משה קינן הרב דורון ועוד. בסיום העצרת המרכזית הקהל התקשה לעזוב את המקום הקדוש, כל הלילה ולמחרת עוד פקדו רבים את מקום הציון.

יצוין כי ממוסדות "דרכי הוראה לרבנים" העומדים מאחורי ההפקה המורכבת אמרו בסיפוק כי נושא החניונים ומערך ההיסעים פעל כנדרש והמוני האנשים הגיעו בנוחות ובבטחה עד למקום וכך גם נושא הכיבוד שהוכפל משנים עברו לתועלת הציבור הגדול.

משנה לשנה ב"ה מרגישים כי "האיש מרדכי הולך וגדול ורצוי לרוב אחיו" ואכן היה ניתן לראות בקהל העצום סגנונות רבים של אנשים המבקשים להתפלל להתברך ולזכות לישועה. מי שהסתובב בין הקהל הנרגש אף הבחין כי אכן זהו מעמד נדיר מסוגו ויש שאמרו כי זה לא רק "הילולת מרן" אלא "הילולת מירון" .זכותו תגן עלינו.
























































הרב מרדכי אליהו הילולה הצדיק מר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד