י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ביקורת בתוך 'הפלג': קובעים עובדות בלי להיוועץ עם 'המועצת'

מאמר ארוך שהתפרסם בעיתון 'הפלס' ונכתב ככל הנראה ע"י העורך נתי גרוסמן, גרם להרמת גבות בקרב גורמים רבים בפלג שהביעו זעם: "גדולי התורה של התנועה נאלצים לקבל הוראות מהעיתון, וליישר קו עם עובדות מוגמרות שהונחתו מעל ראשיהם"

הגר"צ פרידמן והגרב"ש דויטש (באדיבות המצלם)
הגר"צ פרידמן והגרב"ש דויטש (באדיבות המצלם)



פרסום ראשון - ביקורת בתוככי הפלג הירושלמי. מאמר ארוך שהתפרסם בכפולת עמודים בגליון יום שישי של עיתון 'הפלס', גרם להרמת גבות בקרב גורמים רבים בפלג.

המאמר שנכתב ככל הנראה על ידי עורך העיתון נתי גרוסמן, קבע מסמרות בכל הקשור לבחירות המקומיות שיייערכו בעוד כחמישה חודשים, ובעצם הציב "עובדות בשטח" לגבי דרכי הפעולה של סיעת "בני תורה" של הפלג.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בבתיהם של חברי המועצת של תנועת בני תורה, התקבלו הדברים די בהפתעה.

גורמים בהנהגת התנועה התבטאו במהלך היממה האחרונה, כי זהו מצב בלתי סביר שעוד בטרם התקיים דיון ראשון על ההיערכות לבחירות המוניציפליות, גדולי התורה של התנועה נאלצים לקבל הוראות מהעיתון, ובעצם ליישר קו עם עובדות מוגמרות שהונחתו מעל ראשיהם.

לדבריהם, מועצת הפלג לא קיימה עדיין שום דיון בנושא, וטרם הוחלט דבר, כך שפיזור אמירות מוקדמות על התמודדויות והיערכויות כאלו ואחרות, הינם על דעת הכותב בלבד.

הגורמים הוסיפו באירוניה ל'בחדרי חרדים', כי "גם רבי משה שינפלד, המסבירן החרדי הבולט ביותר, ששימש כשופרם של גדולי הדורות, לא החליט עבור גדולי התורה באלו אופנים והאם הם יתמודדו במערכות הציבוריות ובבחירות, תפקידו היה להסביר ולבאר את דעתם של גדולי התורה. על 'היפוך יוצרות' שכזה בו גדולי התורה אמורים להסביר את הנאמר בעיתון, ודאי שלא שמענו", הם אומרים.

בהקשר זה הם מזכירים את מאמרי המערכת של 'הפלס' בתקופה שקדמה לבחירות האחרונות לכנסת, בהם נכתב, כי בכדי להצביע בבחירות נדרשת הוראה מפורשת וספציפית של גדולי התורה, ואין להקיש ממכתביהם או מתמיכתם במערכות בחירות קודמות למערכת הבחירות הנוכחית. כך ששימוש בהוראות ממערכות בחירות קודמות, כל עוד לא נתנו הוראות מגדולי התורה למערכת הבחירות הנוכחית, אינו במקום.



מערכת הפלס. צילום, יונתן זינדל - פלאש 90 צילום: מערכת הפלס. צילום, יונתן זינדל - פלאש 90
מערכת הפלס. צילום, יונתן זינדל - פלאש 90


מלבד זאת, הם מציינים ל'בחדרי חרדים', כי "הטלת הציבור שלנו לקלחת בחירות כבר בשלב כה מוקדם, חמישה חודשים לפני מועד הבחירות, תגרום לנזקים רבים, גם למטרות שלשמן הוקמה תנועת בני תורה, ובייחוד לאוירת השטייגען בישיבות ובתלמודי התורה, כשאת התוצאות קשה להעריך". הגורמים הוסיפו, "בבחירות שעברו התארגנו בתוך פחות מחודש וחצי, ויצרנו "יש מאין" תנועה מכובדת. כיום כאשר התנועה כבר קיימת בשטח, אין צורך אף בזמן התארגנות כה ארוך", התבטאו.

גם קו 'במערכה' של הפלג עקץ את הדברים במרומז וכתב, "כידוע, בעבר הורה רבינו מרן ראש הישיבה זצוק"ל, שלא לעסוק למעשה כלל וכלל בענייני הבחירות זמן מוקדם לפני הבחירות. הדברים נאמרו באופן ברור ונחרץ, ודיברו גם על העסקנים וגם על היחידים שחשבו לפעול בעניין. מדובר היה אז כשלושה חודשים בלבד לפני הבחירות".

גורמים המעורים הקשורים ל'פלג הירושלמי' מסרו ל'בחדרי חרדים', כי "המאמר קיבל אור ירוק גם של הגאב"ד הגר"צ פרידמן והגרב"ש דויטש". הגורמים הוסיפו כי "תמוה שפונים לתקשורת במקום לפנות לגורמים הרלוונטיים".
מוניצפאלי 2018 הפלס מועצת הפלג פיצול נתי גרוסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד