כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דרעי לנתניהו: מתנגד לבקשה • נתניהו: כבר הגשנו

בישיבת ראשי הקואליציה הודיע שר הפנים דרעי כי הוא מתנגד לבקשת הדחייה מבג"צ בנושא חוק הגיור ומבקש לקדם את הצעת החוק שלו שאושרה ע"י הממשלה והועברה בוועדת השרים לחקיקה. אלא, שראש הממשלה אמר שהמדינה כבר הגישה בקשה לדחיית החוק - וכי זו החלטתו

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



משבר הגיור מסרב לרדת מסדר היום: בישיבת ראשי הקואליציה הודיע שר הפנים דרעי כי הוא מתנגד לבקשת הדחייה מבג"צ בנושא חוק הגיור ומבקש לקדם את הצעת החוק שלו שאושרה ע"י הממשלה והועברה בוועדת השרים לחקיקה. אלא, שראש הממשלה אמר שהמדינה כבר הגישה בקשה לדחיית החוק - וכי זו החלטתו.

כזכור, דו"ח הגיוס שהוגש בשבוע שעבר ונחשף ב'בחדרי חרדים', עורר סערה במגזר, והחרדים הודיעו כי לא יאפשרו לחוק שהוצג יחד עם הדו"ח לעבור.

יו"ר ש"ס השר דרעי הגיב להמלצות הגיור ואמר, ״אני מתנגד באופן חד משמעי להמלצות אלו ואדאג שלא יעלו אפילו לדיון. המוסמך היחידי על פי תקנות הממשלה להגיש הצעת חוק בנושא הגיור הוא שר הפנים, וברור לגמרי שלא אגיש הצעה זו". דרעי דרש "לחזור מיידית להצעת החוק בנושא שהפצתי ואושרה בממשלה, שעיקרה - רק גיור ממלכתי של הרבנות הראשית יוכר בישראל. דרישה זו אעלה היום בישיבת ראשי המפלגות״.

כזכור, המשבר החלק לפני כתשעה חודשים כאשר החרדים דרשו לקדם את הצעת חוק הגיור הממלכתי, שתסדיר את נושא הגיורים בישראל, ותחסום את גיורי הרפורמים. חרף התנגדותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן שהודיע על התנגדות נחרצת להצעה ההצעה עברה את וועדת השרים אלא שהיא הובילה למשבר פוליטי שבסופו הוחלט להקים וועדה שתגבש המלצות .

הצעת החוק שיזם דרעי מציעה לקבוע כי גיור שנערך בישראל יהיה מוכר לעניין הוראות כל דין רק אם נערך על ידי מערך הגיור הממלכתי, ולא תינתן כל נפקות חוקית לגיור שנערך בישראל שלא על ידי מערך הגיור הממלכתי. לצד זאת, מוצע להבהיר כי ישמר המצב המשפטי הנוהג שלפיו ניתן לבקש את שינוי הרישום בפרטי הדת והלאום, על בסיס פסק דין הצהרתי המהווה תעודה ציבורית.
וועדת הגיור בנימין נתניהו ראשי מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד