י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אנחנו ב-2018! • מה מצניח את ש"ס בסקרים?

יענקי פרבר בטור מאלף, על השגיאה העיקרית של המפלגה הספרדית - שחצתה זה מכבר את שנתה השלושים, אולם שכחה כיצד להתאים עצמה למציאויות חדשות • ההבדלים המהותיים בין ש"ס לאחותה האשכנזית, והצעדים שיהיה על ראשיה לעשות על מנת להחזיר לתנועה את הדומיננטיות שאיבדה בקרב קהל הבוחרים

אנחנו ב-2018! • מה מצניח את ש"ס בסקרים?
ל



לש"ס יש כישלון הסברה חמור, בעצם אין לה בכלל הסברה. ש"ס היא התנועה המוניציפלית הגדולה ביותר בישראל, ומביאה הישגים רבים - בכל התחומים.

בתפקיד שר הפנים מכהן יו"ר התנועה אריה דרעי, כאשר תחת הנהגתו פועלים מאות נציגי ש"ס בכנסת ובעיריות וקוצרים הצלחות רבות. ובכל זאת, ש"ס אינה בסקרים מתרוממת מעל לשישה מנדטים.

נברתי קצת בתופעה, וגיליתי מפלגה המנותקת לחלוטין - דווקא מהאנשים שאותם היא רוצה כל כך אצלה בבית.

ש"ס איננה 'יהדות התורה'. האחרונה מתמקדת בקהל הקורא 'יתד נאמן', קהל שלפעמים יוצא לעבוד כסופר סת"ם, כמשיב בישיבה, כמלמד בחיידר, ושאר מקצועות עם ניחוח חרדי מובהק.

ב'יהדות התורה' לא פוזלים לקהל מסורתי, אז הם מתמקדים בקהל הביתי, גם שם יש חריקות, אבל זה כבר נושא לטור נפרד.

יש לציין שאני לא קשור למפלגת ש"ס בשום צורה, אין לי קשר אישי עם אף אחד מראשיה או מחברי הכנסת שלה. מלבד מנוי לעיתון 'הדרך', אותו עשיתי מסקרנות גרידא.

הבעיה הראשונה והידועה ביותר של תנועת ש"ס, היא הלקות בהתנהלות התקשורתית. עשרות חברי מועצה מכהנים מטעמה ברחבי הארץ, ואת חלקם לא מכירים אפילו התושבים בערים בהן הם מכהנים.

יש ביניהם נציגים הפעילים 24 שעות, ומוסרים את נפשם למען התנועה. נציגי תנועת ש"ס ברחבי הארץ ידועים בעשייתם המוכחת, אך בהתנהלות התקשורתית הם לוקים בחסר רב.

על נציגים מבוגרים שלא התרגלו בתחילת דרכם לעבוד מול התקשורת, טוענים כי אינם פעילים כלל. בסלנג של צעירי ש"ס הם מכונים "הזקנים", אך המציאות בפועל שונה. אותם "זקנים" פעילים כצעירים, אך עם נסיון עשיר. מכירים ובקיאים בכל תחום וקוצרים הישגים רבים, אבל שוב - אינם מציגים את עשייתם כלפי חוץ.

יתרה מכך, ישנם כאלה המתנגדים בחריפות לכל הודעת יח"צ. לטענתם, הפרסום מוריד את שכרם בעולם הבא. הטענה נשמעת כהזויה, אבל בבדיקה קצרה מול בכירים ותיקים בש"ס תוכלו לשמוע הסבר שלפיו עם עשייתם יגיעו לעולם הבא ויקבלו את שכרם, בעוד אם יפרסמו ויעשו יחסי ציבור לעצמם - זה יוסיף להם כבוד, אבל יוריד משכרם בעולם הבא.

חברים בש"ס, המפלגה שלכם איננה גמ"ח מתן בסתר. אם לא תזרמו עם העם שבשדות, המפלגה שלכם תיפגע בצורה קשה. מה זה התירוץ של עולם הבא? איך אתם רוצים לגדול? קשה לכם עם הפרסום? אל תעבדו בזה.

בזמן שכל צעיר בעל תפקיד זוטר במפלגה אחרת מקבל איזכורים תקשורתיים רבים, בש"ס הדבר אינו קיים, הלקות התקשורתית הינה גם בתוך התנועה עצמה. גם הנציגים שכן פועלים מול התקשורת, או מעסיקים עובדים צעירים המכירים ובקיאים בעבודה, אינם פועלים בתאום.

אין גוף או אדם אחד שמרכז את כולם תחת מטריה אחת, ולכן כל אחד פועל בדרכו שלו. וזו גם טעות חמורה, עיתונאי שבוחר לתקוף את יו"ר המפלגה מסיבות כאלו ואחרות, יכול באותו זמן לקבל אייטם תקשורתי ממקור אחר בתוך תנועת ש"ס.

דובר של נציג מסוים מרשה לעצמו לתת אייטם לאותו עיתונאי שתקף דקות לפני נציג אחר מתוך המערכת. זו בעצם הטעות של ש"ס. כל עוד שאין גוף שיאגד את כלל הדוברים - הבוקה והמבולקה תימשך, ותנועת ש"ס לא תתרומם בסקרים. ההפסד של כולנו - כל הציבור החרדי.

בשביל מה דרעי מחזיק חשבון טוויטר? למה אין חשבון פייסבוק למפלגה? איך האנשים ברחוב יידעו מה ש"ס פועלת? אנשים בתנועת ש"ס עובדים כל כך קשה, ואף אחד לא יודע מזה. אי אפשר להתנהל ככה ב-2018.

ש"ס חייבת אדם אחד הנאמן על יו"ר התנועה, שתחתיו יעבדו שלושה אנשים נאמנים. אחד אחראי על הטוויטר, אחד על הפייסבוק, ואחד על הודעות היח"צ לתקשורת.

כל מי שרוצה ראיון עם יו"ר התנועה, חייב לעבור אצל אותו אדם האחראי על 'הניו מדיה'. אם גוף תקשורת מסוים רוצה ראיון עם דרעי, אותו גוף חייב לשדר או לפרסם כתבה על הישג של ש"ס לעם שבשדות.

לא יכול להיות שגופי תקשורת התוקפים את דרעי יקבלו ראיונות אתו - אין חיה כזו.

יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו.

תראו איך נתניהו עובד - צוות שכל אחד יודע בדיוק את מקומו, אין שם תקלות, פשוט אין.

ככה צריך להתנהל היום. חשבון הטוויטר של דרעי הוא בדיחה עצובה. עם 120,000 עוקבים - דרעי מצייץ רק פעם ביומיים, או אפילו פעם בשלושה ימים. זה לא מספיק. החשבון הזה חייב לצייץ שלוש פעמים ביום לפחות, ואולי יותר. את העוקבים שם לא מענין שדרעי נפגש עם פוליטיקאי כזה או אחר, העוקב רוצה לראות עשיה.

כך עובד היום עולם הניו מדיה. מי שרוצה להשפיע ולקבל הכרה - חייב לשלוט ברשת, אלא אם הוא 'יהדות התורה'.
אריה דרעי שס כישלון הסברה ניו מדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד