י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הסוף לדוחות ממצלמות מהירות? - לא אמינות

בדיקה של מצלמות המהירות המותקנות בכבישי ישראל, גילתה כי תוצאותיהן אינן אמינות, אי לכך פנתה הפרקליטות למשטרה בהוראה - להפסיק את מתן הדו"חות ממצלמות אלה, עד להשלמת הבירור

מצלמת מהירות. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
מצלמת מהירות. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90



הפרקליטות קוראת למשטרה להפסיק את חלוקת דו"חות המהירות ממצלמות נייחות, עד להשלמת בירור. כך פורסם הערב במהדורת 'החדשות'.

על פי הדיווח של גיא פלג, המשנה לפרקליט המדינה הורה למשטרה להפסיק לשלוח דוחות מהירות שהגיעו כתוצאה מתיעוד מצלמות המהירות הנייחות שהותקנו בשנים האחרונות בכל הארץ. על פי הדיווח ב'החדשות', ההוראה התקבלה בישיבה משותפת של הגורמים המעורבים בדבר, לאחר שבבדיקה בטכניון המצלמות נמצאו לא אמינות.

מדובר בהתאגדות של 20 נהגים שקיבלו לפני מספר שנים דו"חות מהירות ממצלמות נייחות שהותקנו בכבישים ברחבי הארץ, ואלה פנו לבית המשפט בטענה כי המצלמות אינן אמינות. נציג של מכון התקנים העיד בבית המשפט אולם בדיקה מעמיקה גילתה כי הבדיקות עליהן הצהיר המכון - אינן תואמות את הבדיקות שבוצעו.

בעקבות כך, החליטו במשטרה לבצע בדיקה עצמאית בנושא. תוצאות הבדיקה הזו הגיעו לפני מספר שבועות והן חשפו בעייתיות במצלמות. על פי הפרסום ב'החדשות', המשנה לפרקליטות המדינה הורה להמשיך לצלם את הכבישים אבל לפי שעה לא לשלוח דוחות לנהגים.

במשטרת ישראל אישרו כי הנושא אכן בבדיקה. "עם זאת יצוין, כי מצלמות המהירות ימשיכו לתעד נהיגה במהירות מופרזת. החלטות לגבי האכיפה תתקבלנה בתום הבדיקות" נמסר.
מצלמות מהירות דוח תנועה משטרת ישראל פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד