י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

משלחת נכבדה מצרפת הגיעה לחזק את ישראל

"גורלכם גורלנו וגורלנו גורלכם", כך אמרו ראשי הקהילות היהודיות בדרום צרפת לראשי המדינה בביקור רשמי אותו קיימו במהלך השבוע האחרון • צבי עמר: "כיום תפקידנו המרכזי לפעול למען העם בישראל מול גלי השנאה השוטפים את אירופה ולהעביר לעם בישראל את תחושת השותפות והערבות ההדדית הבלתי ניתנת לערעור"

צבי עמר עם שר האוצר כחלון
צבי עמר עם שר האוצר כחלון



כעשרים וחמישה ראשי הקהילות היהודיות בדרום צרפת ביקרו בשבוע האחרון בביקור רשמי בישראל במסגרתו קיימו סדרת פגישות עם ראשי המדינה ובראשם נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר האוצר משה כחלון, שרת המשפטים איילת שקד, שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, שר החקלאות אורי אריאל והראשון לציון ורבה הראשי של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר.

את המשלחת יזם וארגן נשיא הקהילות היהודיות בדרום צרפת מר צבי עמר (בין היתר הבעלים של רדיו קול ברמה) כשהמטרה המוצהרת של הביקור הייתה גילוי סולידריות ותמיכה בתושבי ישראל מול הטרור הפלסטיני מחד והפעילות הפוליטית של הארגונים הפלסטינים באירופה בכלל ובצרפת בפרט.

במשלחת לקחו חלק, הרב הראשי של דרום צרפת הרב ראובן אוחנה, נשיא הקהילה במרסיי מישל כהן טנוג'י, שופטת בית המשפט המחוזי במרסיי וראשי קהילות וארגונים נוספים.

שר האוצר כחלון שכיבד את המשלחת בפגישה שארכה כשעה וחצי, סקר בפניהם את מצבה הכלכלי של ישראל ואת התמודדותה מול האתגרים הכלכליים הגלובליים, זאת לצד ניתוח מצבה המדיני של ישראל בעולם והתמודדותה עם האתגרים הביטחוניים העומדים על הפרק.

במהלך הביקור שהתקיים בתוך ימי השלושים של השר על אמו הפתיע השר ואמר כי הוא מקפיד על מנהגי אבותיו ואיננו מתגלח בכל ימי השלושים תוך שהוא מרגש את הנוכחים כשהוציא כיפה אותה הוא מקפיד לשאת לכל מקום.

פגישות דומות נעשו גם עם שרת המשפטים שקד, שעמדה על האתגרים המשפטיים העומדים בפני ישראל בשדה המדיני ועל עמדתה ביחס להגנתה על חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, מפני תביעות במדינות אירופה.

במהלך ששת ימי הסיור ביקרה המשלחת גם במכון 'יד ושם' לזכרון השואה, קבר רחל, משרדי מגן דוד אדום והקרן הקיימת לישראל.

צבי עמר הוסיף ואמר כי "למרות גל האנטישמיות השוטף את אירופה ואת צרפת, יהודי צרפת גאים במדינת ישראל ובתושביה ופועלים בדרכים שונות ומגוונות, הן במישור הפוליטי והן בזה העסקי, כדי לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל בצרפת. אנחנו גאים בגל העלייה העצום מצרפת לישראל המתרחש בשנים האחרונות, הוסיף עמר ואמר, "אולם תפקידנו הוא לאפשר למי שהחליט להשאר בצרפת לחיות בה בכבוד ובביטחון לצד מחוייבותינו הבלתי מסוייגת לישראל".

קובי הר צבי התלווה אל המשלחת ותיעד





























































צרפת משלחת ביקור בישראל צבי עמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד