י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ברקת מסרב לכנס את המועצה - ויצמן פנה לממונה במשרד הפנים

הנציג הגוראי לא מבזבז זמן ופונה הערב במכתב לממונה על המחוז "להפעיל את סמכותך ולזמן בעצמך ובחתימתך ישיבת מועצה" • גורמים בסביבת ברקת ל'בחדרי חרדים': "מדובר בגחמה להעצים את המאבק בין חרדים לחילונים בתקופת הבחירות"

יוחנן ויצמן
יוחנן ויצמן



פרסום ראשון: לאחר שעבר הזמן החוקי בו ראש העיר ירושלים ניר ברקת, היה אמור להודיע על מועד לקיום ישיבת מועצת העיר שתעסוק שוב בנושא מתחם התחנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר המועצה החרדי יוחנן וויצמן (יהדות התורה), פנה הערב (ראשון) לממונה על מחוז ירושלים במשרד הפנים לילי פיינטוך בדרישה שתפעיל את סמכותה.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כותב ויצמן, "ביום שני 4.6 בצהריים הגשנו בקשה לראש העיר לכנס את מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין בנוגע להתנהלות בהגשת ת.ב.ע". וויצמן מציין כי, "לפי סעיף 9 לתוספת השניה היה על ראש העיר לכנס את המועצה לא מאוחר משבעה ימים מהיום שהוגשה לו הדרישה לכך. זאת אומרת עד ליום שלישי בערב".

ויצמן כותב כי "לפי סעיף 4 ו14 לתוספת על מרכז ישיבות המועצה היה לשלוח את ההזמנה 48 שעות לפני המועד שנקבע בסעיף 9", ולדבריו, "דבר זה לא נעשה עד לרגע זה". לכן מבקש וויצמן מהממונה על המחוז, "הפניה אליך היא להפעיל את סמכותך לפי סעיפים 10 ו12 ולזמן בעצמך ובחתימתך ישיבת מועצה".

כזכור, כפי שדווח בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', הוגשה הצעה לסדר לקראת ישיבת מועצת העיר, אך קודם לכן אישרה הועדה המחוזית במחטף את התוכנית. כעת דורשים החרדים לכנס ישיבה נוספת שבה, בין היתר יבקשו כי העירייה תממן יועץ משפטי לסיעות החרדיות במסגרת בקשה לדיון בוועדה הארצית לתכנון ובנייה.

המכתב של ויצמן





מעיריית ירושלים הרשמית לא התקבלה תגובה לפנייתו של ויצמן לממונה על המחוז, אולם בסביבת ברקת הבהירו ל'בחדרי חרדים' כי בהתאם לחוו״ד משפטית שהוגשה לראש העירייה, ברקת מתכוון שלא לכנס את המועצה זאת לאחר שאיפשר לנציגים החרדים להביע דעתם בנושא בהצעה לסדר וגם בישיבות הנהלה ודיונים שנערכו בנושא.

בסביבת ברקת אמרו עוד כי זה דיון תכנוני גרידא ולא מדובר במאבק על שמירת שבת אלא בגחמה של מספר מצומצם של חברי מועצה שהחליטו להעצים את המאבק בין חרדים לחילונים בתקופת הבחירות שהחלה בחודש האחרון.

"שמירת השבת נאכפת בידי העירייה ששומרת על הסטטוס קוו בעיר כולל במתחם התחנה״ אמרו הגורמים בסביבתו שהוסיפו כי חלק גדול מחברי המועצה החרדיים הודיעו לאנשי ראש העיר כי אינם שותפים לפרובוקציה של מספר מצומצם של חברי המועצה הפועלים על דעת עצמם ורותמים בעל כורחם את שאר החברים תוך הפיכת הנושא למאבק על שבת כך שלא יוכלו להתנגד אליו שאר החברים כפי השיטה הידועה היטב.

חלק גדול מהחברים שחתמו על כינוס המועצה הודיעו לאנשי ברקת שזהו צעד לא נכון שאין מאחוריו כלום חוץ מפרובוקציה מתוכננת במסווה שבת. אין בדעת ברקת להיגרר יותר לצעדים אילו, וכי הוא נתן לנציגים את כל הדרכים להביע דעתם החוקית והמינהלתית בנושא. כך גורמים בסביבת ראש העיר הערב ל'בחדרי חרדים'.
מתחם התחנה יוחנן ויצמן ניר ברקת לילי פיינטוך עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד