י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפת 'בחדרי' • בגלל שינוי החוק - שטרן מסיר את תמיכתו במסקנות הגיור

לאחר שנחשף ב'בחדרי' כי בכוונת יו"ר הוועדה שגיבשה את מסקנות הגיור, לשנות את הסמכות מ'התייעצות' ל'הסכמת' נשיא בתי הדין, ח"כ שטרן מ'יש עתיד' המוביל בכנסת את נושא ההקלות בגיור הסיר את תמיכתו

שטרן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שטרן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בעקבות שינוי שדרשו בבית היהודי, וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', חה"כ אלעזר שטרן מסיר את תמיכתו במסקנות הגיור.

חה"כ אלעזר שטרן זעם על כוונתו של משה ניסים לשנות את התנאי למינוי יו"ר הרשות הממשלתית לגיור שימונה רק "בהסכמת" נשיא בתי הדין, כאשר הוא חתם במקור כי הדבר יבוא "בהתייעצות" בלבד.

במכתב ששיגר חה"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) והגיע לידי 'בחדרי חרדים', כותב שטרן לשר לשעבר משה ניסים, "איני חוזר בי מהערכה זאת. כמו כן, ידוע לך שלאורך הדרך הופעלו עליי לחצים כבדים מקרב גורמים חשובים בארץ ובתפוצות למשוך את הסכמתי ודחיתי אותם".

שטרן מוסיף כי אחד התנאים לתמיכתו בדו"ח הייתה כי, "יובטח כי לראש רשות הגיור תתמנה דמות אשר תדע לנהל בתבונה וברגישות את הרשות ברוח בית הלל ובאופן שיאפשר גיור ידידותי ורחב היקף".

וכן, ממשיך שטרן "הכרה בקהילות היהודיות בחוץ לארץ, לרבות בזרמים הלא אורתודוכסים".

שטרן מציין כי התמיכה במסמך הייתה בהסכמה שהדו"ח ייושם על כל חלקיו ופרטיו. אלא, "במתווה שעליו חתמתי ובהצעת החוק הנלווית נכתב כי "ראש הרשות יתמנה בידי השר בהתייעצות עם נשיא בית הדין הרבני הגדול ויושב ראש הסוכנות היהודית". בשיחתנו היום אישרת באזניי שסעיף זה שונה וכי עתה תידרש לא רק התייעצות עם הרב הראשי אלא הסכמתו. לעניות דעתי, עקב מהותו של השינוי, נכון להביא אותו לידיעת כל התומכים בחתימתם".

"כל שעיניו בראשו מבין שאחד הגופים האשמים ביותר בתוצאות הדלות של הגיור בישראל ובהתבוללות הגואה הינה הרבנות הראשית לישראל ומדיניותה העקבית באימוץ דרכו של בית שמאי על פני זאת של בית הלל". קובע שטרן ואומר כי "משום כך אין ולו סיכוי קלוש שהסכמתו של הרב הראשי תביא לאימוץ דרך בית הלל, לצמצום העמקת הקרע בעם היהודי בארץ ובתפוצות, ולריבוי המתגיירים".

לכן הודיע שטרן כי "לאור האמור לעיל, צר לי שלמרות הסיכום ובניגוד למתווה שהפצת, נתת הסכמתך לפגיעה אנושה בסיכוי לריבוי מתגיירים בקרב חברי קהילות ישראל בארץ ובתפוצות. בכך הפקעת את הסכמתי ותמיכתי מהצעת החוק שאותה הגשת".







כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי עם פרסום דו"ח הגיור, נועדו כמה מרבני הציונות הדתית לפגישה דחופה בעניין דו"ח ההמלצות, בביתו של הרב חיים דרוקמן ובו השתתפו גם הרב שמואל אליהו, הרב אריה שטרן והרב יהודה עמיחי.

במהלך הפגישה העלו הרבנים את סוגיית מינוי ראש מערך הגיור שיוקם במסגרת הצעת החוק שמצורפת לדו"ח. ע"פ ההמלצות וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' ראש הממשלה ימנה את ראש מערך הגיור "בהתייעצות" עם נשיא בתי הדין בלבד.

הרבנים העלו חשש ממינוי בעייתי בראש המערך והביעו דאגה כי ראש הממשלה עשוי להיכנע ללחצים מקהילות שונות ולמנות לתפקיד אדם מזרמים שונים ביהדות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לכן הרבנים סיכמו ביניהם כי התנאי לתמיכת הרב דרוקמן שחתום על ההמלצות הוא שינוי הסעיף המדובר בחוק, כך שמינוי ראש מערך הגיור תבוא רק ב"הסכמת" נשיא בתי הדין ולא ב"התייעצות".

הרב חיים דרוקמן הנמנה בין רבני 'הבית היהודי' העביר את הדרישה גם לחברי הכנסת ובראשם השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, ודרש מהם לעלות את הדרישה הזו גם בזירה הפוליטית.
אלעזר שטרן משה ניסים חוק הגיור יש עתיד הרבנות הראשית לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד