י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תומכים בטראמפ? היהודים באמריקה והיהודים בישראל - עולם אחר

הבדל ניכר בין יהודי ארצות הברית לאלה החיים בישראל, באשר לתמיכתם במדיניותו של הנשיא טראמפ וביחסיו עם ישראל מסקר תמיכה שפורסם אתמול עולה כי טראמפ זוכה לתמיכה רחבה יותר בקרב יהודי ישראל, לעומת היהודים אזרחי ארה"ב

טראמפ בישראל. צילום: יצחק הררי, פלאש 90
טראמפ בישראל. צילום: יצחק הררי, פלאש 90 צילום: יצחק הררי, פלאש 90



סקר שפורסם אתמול (ראשון) מטעם הוועד היהודי-אמריקני (AJC) מצביע על פערים גדולים בין יהודי ישראל לבין יהודי ארצות הברית. הסקר, שעסק ביחסים בין המדינות בימי טראמפ בכל הנוגע ליהודים, נערך לקראת הכנס השנתי של הוועד אתמול בירושלים, בכנס ישתתף ראש הממשלה נתניהו.

מתוך הנשאלים היהודים בישראל, 77% הביעו שביעות רצון מניהול היחסים בין שתי המדינות בידי טראמפ.

לעומת זאת, 34% בלבד מקהילת יהודי ארצות הברית מרוצים מטראמפ מניהול היחסים, ו-57% מהקהילה היהודית באמריקה התנגדו ליחסים הללו.

סקר נוסף על העברת השגרירות, הראה את ההבדלים בין היהודים בשתי המדינות, 85% מיהודי ישראל תמכו בהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, ורק -46% בלבד מהמשתתפים בסקר בקרב יהודי אמריקה הביעו תמיכה במהלך העברת השגרירות.

לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, 59% מיהודי ארה"ב הביעו תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית לצדה של מדינת ישראל, לעומת 44% מהישראלים תמכו במדינה פלסטינית.

הנתונים לא מפתיעים אף אחד, מאחר ורוב יהודי ארה"ב משתייכים לזרם הרפורמי והקונסרבטיבי, שכמעט לא זוכה לייצוג בישראל, בנוסף, רוב יהודי אמריקה מצביעים באופן קבוע למפלגה הדמוקרטית, ולכן הם לא תומכים במדיניות של טראמפ, שהוא מייצג את הרפובליקנים.
דונלד טראמפ תמיכה סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד