כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מזכירת העירייה בודקת חשד לזיוף חתימות חברי המועצה החרדים

שעות לאחר שבסביבת ברקת הגיבו לפניית הנציג הגוראי לממונה על המחוז בדרישה לכנס את המועצה, וטענו כי מדובר ב"פרובוקציה מתוכננת במסווה שבת", ל'בחדרי חרדים' נודע כי מזכירת העירייה בודקת אם החתימות לכינוס המועצה זויפו

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



תקדים: שבוע לאחר שפנו חברי הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים לראש העיר, בדרישה לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין, שתעסוק בביטול התב"ע במתחם התחנה. אלא שבלשכת ראש העיר חושדים שחלק מחברי המועצה לא חתמו על טופס הבקשה ובודקים מול חברי המועצה, האם הם אכן חתמו על הטופס.

מזכירת העירייה, פנתה הבוקר (שני) לחברי הסיעות החרדיות בשאלה: "האם אתה מאשר שזוהי חתימתך עליו". כך נודע ל'בחדרי חרדים', בכך בעצם מעלים בלשכת ראש העיר חשד כי סגר"ע יצחק פינדרוס או נציגים חרדים אחרים זייפו את חתימותיהם של חבריהם, מאחר ואנשי לשכתו של פינדרוס הם אלו שריכזו את חתימות החברים החרדים ופנו עם הטופס למזכירת העירייה.

זאת, לאחר שגורמים בסביבת ברקת האשימו אמש בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי, "חלק גדול מהחברים שחתמו על כינוס המועצה הודיעו לאנשי ברקת כי זהו צעד לא נכון שאין מאחוריו כלום חוץ מפרובוקציה מתוכננת במסווה שבת".

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח אמש כי לאחר שעבר הזמן החוקי בו ראש העיר ירושלים ניר ברקת, היה אמור להודיע על מועד לקיום ישיבת מועצת העיר שתעסוק שוב בנושא מתחם התחנה, פנה חבר המועצה החרדי יוחנן וויצמן מ'יהדות התורה', לממונה על מחוז ירושלים במשרד הפנים לילי פיינטוך, בדרישה שתפעיל את סמכותה ותורה על כינוס את המועצה.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ופורסם אמש כתב ויצמן, "ביום שני 4.6 בצהריים הגשנו בקשה לראש העיר לכנס את מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין בנוגע להתנהלות בהגשת ת.ב.ע". וויצמן מציין כי, "לפי סעיף 9 לתוספת השניה היה על ראש העיר לכנס את המועצה לא מאוחר משבעה ימים מהיום שהוגשה לו הדרישה לכך. זאת אומרת עד ליום שלישי בערב".

ויצמן הוסיף וכתב כי "לפי סעיף 4 ו14 לתוספת על מרכז ישיבות המועצה היה לשלוח את ההזמנה 48 שעות לפני המועד שנקבע בסעיף 9", ולדבריו, "דבר זה לא נעשה עד לרגע זה". לכן מבקש וויצמן מהממונה על המחוז, "הפניה אליך היא להפעיל את סמכותך לפי סעיפים 10 ו12 ולזמן בעצמך ובחתימתך ישיבת מועצה".

מעיריית ירושלים הרשמית לא התקבלה תגובה לפנייתו של ויצמן לממונה על המחוז, אולם בסביבת ברקת הבהירו ל'בחדרי חרדים' כי בהתאם לחוות דעת משפטית שהוגשה לראש העירייה, ברקת מתכוון שלא לכנס את המועצה זאת לאחר שאיפשר לנציגים החרדים להביע דעתם בנושא בהצעה לסדר וגם בישיבות הנהלה ודיונים שנערכו בנושא.

בסביבת ברקת אמרו עוד, כי זהו דיון תכנוני גרידא ולא מדובר במאבק על שמירת שבת, כי אם בגחמה של מספר מצומצם של חברי מועצה, שהחליטו להעצים את המאבק בין חרדים לחילונים בתקופת הבחירות שהחלה בחודש האחרון.

"שמירת השבת נאכפת בידי העירייה ששומרת על הסטטוס קוו בעיר כולל במתחם התחנה״ אמרו הגורמים בסביבתו שהוסיפו כי חלק גדול מחברי המועצה החרדיים הודיעו לאנשי ראש העיר כי אינם שותפים לפרובוקציה של מספר מצומצם של חברי המועצה הפועלים על דעת עצמם ורותמים בעל כורחם את שאר החברים תוך הפיכת הנושא למאבק על שבת כך שלא יוכלו להתנגד אליו שאר החברים כפי השיטה הידועה היטב.

חלק גדול מהחברים שחתמו על כינוס המועצה הודיעו לאנשי ברקת שזהו צעד לא נכון שאין מאחוריו כלום חוץ מפרובוקציה מתוכננת במסווה שבת. אין בדעת ברקת להיגרר יותר לצעדים אילו, וכי הוא נתן לנציגים את כל הדרכים להביע דעתם החוקית והמינהלתית בנושא. כך אמרו אמש גורמים בסביבת ראש העיר ל'בחדרי חרדים'.

סגר"ע יצחק פינדרוס מרס ל'בחדרי חרדים'" כנראה שהם התבלבלו וחשבו שגם אנחנו זייפנים כמוהם שמזיפים בקביעות פרוטוקולים
יצחק פינדרוס ברקת מתחם התחנה זיוף חתימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד