י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מפלצת: כתב אישום נגד הסייעת הרוצחת

טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזקה אל הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום, ונהגה להתעלל בתינוקות בגן כדבר שבשגרה • הסייעת מפתח תקווה הואשמה בהריגה והתעללות

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



הפרשה המחרידה שטלטלה את המדינה: כשלוש שבועות לאחר מעצרה, הוגש כתב אישום חמור נגד בת 23 מאוקראינה, שחנקה למוות את יסמין וינטה בת שנה וחודשיים, השליכה אותה למזרן, כיסתה אותה בשמיכה ונשכבה עליה, תוך שהיא צופה במסך הטלפון. כאשר יזמין החלה לזוז, הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה ונשכבה עליה בחוזקה עד שחדלה לנוע.

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד הסייעת מגן "מאשה והדוב" בפתח תקווה, שם היא מואשמת בהריגה של יסמין וינטה וכן על עבירות רבות של התעללות בחסר ישע.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד מיטל אילן, בין השנים 2016-2018 עבדה הנאשמת כסייעת בגן ילדים בפתח תקווה וטיפלה בקבוצת תינוקות בטווח הגילאים שבין 3 חודשים עד שנה וחצי. בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה התעללה הנאשמת בתינוקות כך שאחזה בהם בכוח בזרוע, טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזקה אל הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום ועוד.

באחד המקרים, בתאריך 16.5.18, אחזה הנאשמת בתינוקת ילידת 2017 בזרועה, הניפה אותה באוויר בחוזקה תוך שהיא הולכת ומטלטלת אותה, והטיחה את גופה על מזרון לצד תינוק נוסף, יליד 2017. הנאשמת נשכבה לצד התינוקות, כיסתה את ראשם וגופם בשמיכה עבה, משכה אותם לכיוונה, הידקה את השמיכה סביבם ונשענה עליהם עם פלג גופה העליון תוך שהיא עסוקה במכשיר הטלפון הנייד שלה. בעוד התינוקות החלו לנוע מתחת לשמיכה הידקה הנאשמת את אחיזתה בהם והניחה עליהם גם את ראשה, ומנעה בכוח כל ניסיון של התינוקת להשתחרר מאחיזתה ולהוציא את ראשה תחת השמיכה.

קצין אח"מ תחנת פ"ת-רפ"ק גריגורי פוקס

בהמשך עטפה וכרכה הנאשמת את השמיכה סביב ראשה ופלג גופה העליון של התינוקת יסמין וינטה מבלי להשאיר לה כל פתח לנשימה, ונשכבה שוב על גבי התינוקות המכוסים בשמיכה, בעודה צופה בטלפון הנייד שלה ואוזניות באוזניה. באותן דקות ניסתה התינוקת להשתחרר מלפיתת החנק של הנאשמת, ללא הצלחה.

רק לאחר כעשר דקות בהן שכבה הנאשמת על התינוקות הכלואים בשמיכה, היא התרוממה מעליהם והתירה את השמיכה שהייתה כרוכה סביב ראשה וצווארה של התינוקת. כשהבחינה הנאשמת כי התינוקת אינה מגיבה, כיסתה שוב את ראשה בשמיכה ושבה לעסוק בטלפון הנייד שלה. התינוקת נשארה מכוסה בשמיכה על גופה וראשה במשך כשעה וחמישים דקות, עד שנמצאה ללא רוח חיים על ידי סייעת אחרת.

"מסוכנותה הגבוהה של המשיבה נלמדת מנסיבות ביצוע העבירות, נסיבות יוצאות דופן באכזריותן- המשיבה התעללה בתינוקות כדבר שבשגרה, בעודה אמונה על ביטחונם ושלומם", נכתב בבקשה למעצר עד תום ההליכים. "באחד המקרים אחזה הנאשמת בתינוקת, הטיחה אותה למזרון, כיסתה אותה ותינוק נוסף בשמיכה עבה ואף עטפה וכרכה את השמיכה סביב ראשה וצווארה של התינוקת. הנאשמת נשכבה על התינוקות עם פלג גופה העליון במשך דקות ארוכות תוך שהיא צופה במכשיר הטלפון הנייד שלה ומתעלמת מפרפורי רגליה של התינוקת וההתדרדרות במצבה. בעקבות מעשיה נגרם מותה של התינוקת".

הפרקליטות תבקש את המשך מעצרה של הנאשמת עד לתום הליכים המשפטיים כנגדה.
יסמין וינטה סייעת הריגת תינוקת כתב אישום פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד