כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הכסף ייעצר: התשובה של הממשלה לטרור העפיפונים

ועדת החוץ והביטחון אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים • יו"ר הועדה ח"כ אבי דיכטר: "היום עשינו היסטוריה, מדינת ישראל לא תהיה צינור להעברת כספי טרור למחבלים"

צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90
צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90



וועדת חוץ וביטחון העבירה היום (שני) את חוק קיזוז משכורות המחבלים לקראת הצבעה בקריאה שני ה ושלישית, ע"פ ההצעה כספים שיעברו למחבלים על ידי הרשות הפלסטינית יקוזזו מכספי המסים שמעבירה לה ישראל, "מהכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מכוח יישום הסכמי הביניים ינוכו סכומים שהרשות הפלסטינית מעבירה לפעילי טרור ולבני משפחותיהם". הצעת החוק המקורית הציעה להשאיר לקבינט המדיני-ביטחוני גמישות בשיקול הדעת אם להתיר את העברת הכספים או להחליט על הקפאה, אך הצעה זו נדחתה על-ידי הוועדה.

הצעת החוק הפרטית אושרה ללא שום סעיף המאפשר גמישות לממשלה לבטל או להקפיא את הקיזוז. מי שיזם את החוק הם חברי הכנסת אבי דיכטר (הליכוד) ואלעזר שטרן (יש עתיד).

ראש הממשלה בירך את ועדת חוץ וביטחון את הצעה, המצטרפת להנחייתו של נתניהו בשבוע שעבר, כאשר הנחה את ראש המל"ל לקדם את ההצעה ולכלול בה את הפיצוי בגין נזקי השריפות. נתניהו אמר: "ראוי שיעשה כאן צדק. מי ששורף שדות שידע שיש לכך מחיר".

ח"כ אלעזר שטרן אם העברת החוק: "החוק מתקן עוול היסטורי. זה חוק שיצמצם את הטרור, חוק שתואם את ערכי המוסר הבסיסיים ביותר של כל חברה אנושית. לא ברור כיצד הוא לא חוקק עד היום. אין לי ספק שצמצום הטרור הוא מקדם סיכוי לשלום".

ח"כ אבי דיכטר הוסיף: היום עשינו היסטוריה. מדינת ישראל לא תהיה צינור להעברת כספי טרור למחבלים. זו שליחותינו וזה תפקידנו - לשמור על בטחונם של אזרחי ישראל ולנקוט בכל דרך שעשויה להוריד את מפלס הטרור נגדנו, כולל קיזוז כספים. האבסורד הזה נגמר".
מחבלים נתניהו דיכטר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד