ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יורד בסקרים ושב להסית: "תגידו שאתם לא מוכנים" • צפו

כמו בריטואל קבוע, לאחר שלפיד חווה שוב ירידה מתמשכת בסקרים, הוא שב אל הישן והמוכר וחוזר להסית נגד החרדים. הפעם הוא ניסה להתחכם ו"פנה" באורח מגוחך לחרדים: "אני כבר לא סומך על רה"מ, אז אני פונה אליכם. יש הקונה עולמו בשעה אחת"

לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לאחר שיורד שוב ושוב בסקרים האחרונים, יאיר לפיד שב ותקף היום (שני) את המפלגות החרדיות בעקבות העברות תקציביות לעולם הישיבות.

בפתח ישיבת סיעת 'יש עתיד' התייחס היו"ר חה"כ יאיר לפיד להעברות ואמר: "בשקט בשקט, בסודיות גמורה, שלא נרגיש, הממשלה החליטה להוסיף למפלגות החרדיות 550 מיליון שקל, ולמשרד לשירותי דת עוד 200 מיליון שקל". לדבריו, "זה אחרי שהתקציבים לחרדים בממשלה הזו הגיעו כבר קודם לשיא של כל הזמנים".

לפיד ציין בדבריו כי, "היות והכסף הוא לא אינסופי הם צריכים גם לחתוך משהו. אז בתוך אותו מהלך, בזמן שהם מוסיפים יותר מחצי מיליארד למפלגות החרדיות שכבר מקבלות מיליארדים, הם צריכים גם לקצץ. אז מחר הם יביאו את הקיצוץ לוועדת הכספים".

לפיד פירט בדבריו את הקיצוצים שלטענתו נעשים עבור העברות הללו, בהם: 60 מיליון שקל מהאגף לטיפול באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, 14.5 מיליון לטיפול בנוער בסיכון ו- 98 מיליון שקל ממעונות וצהרונים להורים עובדים.

לפיד אמר, "אני כבר לא פונה לראש הממשלה נתניהו. אין טעם. הוא נכנע בכל דבר למפלגות החרדיות. הוא ימשיך להכנע להם. הוא נכנע ברכבת, הוא נכנע במרכולים, הוא נכנע בחוק הגיוס, הוא נכנע בלימודי מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי, הוא נכנע כניעה ללא תנאי. כניעתו אמנותו". מאחר ולדבריו "הממשלה הזו דואגת רק לעצמה, במקום לדאוג לילדים שלנו".



לפיד פנה לחברי הכנסת החרדים ואמר, "פעם אחת. פעם אחת אל תהיו סקטוריאלים. פעם אחת תגידו שאתם מייצגים ערכים יהודים לא רק ערכים מגזריים. תגידו שאתם לא מוכנים שהכסף לאברכים יילקח מילדים עם מוגבלות שיכלית. תגידו שאף בחור ישיבה בישראל לא יסכים לזה מפני שאלה לא הערכים של עולם התורה".

"אני מבין שאני פסול לעדות". הוסיף לפיד, "אז תשאלו את הרבנים שלכם. שיסבירו לכם את ישעיהו פרק א'. אם התפילה שלכם היא על חשבון החלשים, אומר הקדוש ברוך הוא, אז אני לא רוצה אותה. תשאלו את הרבנים אם הם מסכימים שייתנו לישיבות כסף שבא על חשבון שיקום לאוכלוסיות הכי חלשות".

לפיד סיים את דבריו ואמר, "לראש הממשלה לא אכפת, כי כבר לא אכפת לו מכלום, אבל אני פונה למפלגות החרדיות. יש הקונה עולמו בשעה אחת. זו יכולה להיות השעה שלכם. תגידו שאתם לא מוכנים לזה. בידכם הדבר".
יאיר לפיד סקרים תקציב הישיבות הסתה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד