ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

איך יודעים שלתינוק נוח? טיפים ועצות

הם אולי לא מדברים אבל בהחלט יודעים להסביר לנו מתי נוח להם ומתי פחות • טיפים לבחירת מוצרים נוחים ומדריך לאמא להבין איך לבחור נכון

אילוסטרציה. צילום: יח"צ
אילוסטרציה. צילום: יח"צ צילום: צילום יחצ



אנחנו יודעות שהם לא מדברים ולא תמיד יכולים להסביר במילים מה נוח להם, אבל אם תכירי את הסימנים, תוכלי בקלות לבחור להם מוצרים נוחים ולדאוג שיהיה להם נוח ונעים. על מה כדאי לך להסתכל לפני שאת מחליטה אם לתינוק נוח?

למעשה תינוק טוב ולו ונוח לו הוא תינוק רגוע. קל לנו לראות את זה כיוון שהוא לא בוכה ולא מסמן לנו על כאב או צורך מסויים. כשלתינוק לא נוח הוא כאמור יבכה ויראה לנו שהוא לא מרוצה. איך נדע לזהות מדוע הוא בוכה?

בכי בגלל כאבים:

כאבי בטן קוליקיים מופיעים בתינוקות בארבעת החודשים הראשונים לחייהם. הם מגיעים בעיקר בשעות הערב והלילה. תינוק שנתקף בכאב בטן קוליקי מגיב בדרך כלל בבכי, בכיווץ שרירי הבטן ובהרמת ברכים. לפעמים החלפת מזון תעזור לו ולפעמים פשוט צריך לחכות קצת ולגלות שהכל משתפר בגיל 4 חודשים.

כאבי שיניים או כאבים אחרים: אחרי שנגמרו הקוליק מתחילים כאבי שיניים ולפעמים גם אוזניים או סתם וירוסים שהקטנטנים נדבקים בהם. שללי שלא כואב לתינוק שום דבר ואל תרגישי מבוכה להתייעץ עם רופא.

בכי בגלל רעב:

הוא רעב. נכון אולי לא עברו 3 שעות מהארוחה הקודמת או שבכלל את בטוחה שהוא אכל היטב במשפחתון, אבל רעב הוא סיבה לבכי אצל קטנטנים, גם בגילאים גדולים יותר. בדקי שהוא לא רעב.

מה עושים: אם לא בחרת בהנקה אז בוחרים בקבוק טוב, שעוזר לתינוק לאכול ולא שוכחים להחליף פיטמה ככל שהתינוק גדל. לבקבוק ולתמ"ל יש השפעה על הארוחה וכמובן- מאכילים לפי הצורך של התינוק ולא רק לפי שעות קבועות.

בגדים

בגדים יכולים להיות מציקים, בעיקר אם הפעוט סובל מרגישות תחושתית או שהבגד לא נוח לו, הבד לא נעים וכו. בחרי בגדים מבדים נעימים, פחות כפתורים וגומי נעים.

מה עושים: בוחרים בגדים מבדים נושמים, ללא כפתורים או גומי לוחץ. בודקים תמיד שהבגד מתאים לגודל התינוק ולא לוחץ או גדול מדי. אפשר תמיד לגזור את תווית הבגד, לכבס לפני את הבגדים ולבדוק בזמן הקנייה איך המגע של הבגד מרגיש מבפנים.

חיתול יבש:

התינוק והפעוט לובשים חיתול מהרגע שנולדו ועד הגמילה. זהו למעשה האביזר המלווה אותם 24/7 ולכן הוא חייב להיות נעים, עוטף ומחבק וכמובן סופג היטב ומשאיר תחושה יבשה על עורו של התינוק.

מה עושים: בוחרים חיתול יבש ונוח, כזה שלא מתנפח לאחר שעה או שעתיים, דק ונעים לעורו של התינוק. האגיס פרידום דרי החדש הוא חיתול דק שאינו מתנפח אבל עדיין סופג היטב את הנוזלים. פחות נפוח הוא תמיד יותר נוח.

מה לעשות כדי לתת לתינוק הרגשה נוחה ונעימה?

נדנוד בקצב קבוע: וכן ישיבה על כדור פיזיו עוזרת כמו גם הליכה בבית.

שירים, מוזיקה וסתם דיבורים: עוזרים להרגיע ולתת לתינוק תחושה נעימה יותר וזה נכון גם לכאלה שהגיעו לגיל 3. נסי לשיר להם בערב בקול שקט, תראי שלא יהיה אכפת להם אם את מזייפת.

מוצץ: לא כולם בעד מוצץ. אם את לא מתנגדת, למציצה עצמה יש תכונה מרגיעה את התינוקות ומאפשרת להם להרגיש נוח יותר.

עטיפת התינוק: חפשי ספרים המסבירים איך לעטוף את התינוק ונסי את זה. תינוקות רבים נרגעים מעטיפה בשעות היום כמובן (בלילה לא מומלץ לעטוף את התינוק)

חיתול ובגדים נוחים: אל תתפשרו על חיתול נוח לתינוק, כזה שהוא יכול להסתובב איתו ביום בלי להרגיש שהחיתול מלא או כבד. ספיגה טוב לחיתול ובגדים נעימים – יעזרו לו להרגיש בנוח.
תינוק האגיס אמהות נוחות חיתולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד