י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

האם הגיע הזמן לבטל את החופש הגדול?

החופש הגדול. חלומו של כל ילד, הסיוט של כל הורה וימי המנוחה של המורים. האם בשנת 2018 החופש הגדול עוד רלוונטי? כשיש מזגנים בכיתות והחופש הוא בעיקר זמן שבו הילד עובר מיד ליד עד שההורים חוזרים מהעבודה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



החופש הגדול כבר ממש כאן מעבר לפינה. בעוד כשבועיים יצאו ילדי ונערות ישראל לחופשה השנתית הארוכה של הקיץ ואיתה יגיעו גם הסידורים השונים שהורים יאלצו למצוא לילדים. קייטנות בתשלום גבוה, בייביסיטריות, סבתות נדיבות ובנות משפחה שמוכנות לשמור על הילדים לכמה שעות, כמעט כל הורה נאלץ לזגזג בין מעט האופציות לבייביסיטינג בקיץ.

כבר שנים רבות נשמעות ביקורות על אורכו של החופש הגדול. "אף ילד לא צריך 8 או 9 שבועות של חופש ואני לא רוצה להוציא את כל משכורת יולי אוגוסט שלי על בייביסיטריות", אמרה אמא אחת ל'לובי נשי' והטענות על אורכו של החופש, הילדים המשתעממים והכספים הרבים שנאלצים ההורים להוציא, הולכות ונערמות.

נשות החינוך, המורות והגננות טוענות שימי החופשה הללו הם הכרחיים בעבורן על מנת להיטען בכוחות ולחנך את הילדים בשנה הבאה וגם לילדים הימים האלה טובים ומאפשרים ללמוד להעסיק את עצמם וגם קצת להשתעמם.

לפני כמה שנים הבינו גם במשרד החינוך שחופשה ארוכה כל כך לא הכרחית וקיצרו אותה בכשבוע, אך הקיצור לא רלוונטי שכן החופש היה ונשאר ארוך מאוד ובשביל ילד משתעמם או הורה שמנסה למצוא סידור אין באמת הבדל בין חופש של שמונה שבועות לחופש של שבעה שבועות.

האם באמת יש צורך בחופש גדול בשנת 2018, חופש גדול שבו הילדים לא באמת חופשים אלא עוברים מקייטנה לקייטנה ומסבתא לדודה?

חופש הגדול סקר יומי לובי נשי מורות בייביסיטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד