י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מודיעין עילית משנה את שמה ל'אילת השחר'

מועצת עיריית מודיעין עילית אישרה היום פה אחד הצעה שהגיש רה"ע יעקב גוטרמן, לפיה העיר תשנה את שמה לאילת השחר - על שם ספרו של הגראי"ל שטיינמן זצ"ל • מדובר בשלב ראשון בתהליך ממושך

ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן. צילום: שוקי לרר
ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן. צילום: שוקי לרר



מועצת עיריית מודיעין עילית אישרה היום (שני) את שינוי שם העיר ל'אילת השחר', על פי הצעה שהביא ראש העיר יעקב גוטרמן לישיבת המועצה. מדובר רק בשלב ראשון בתהליך שינוי שם העיר, כשעדיין נדרשים לכך עוד אישורים רבים.

כזכור, לאחר הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, שלח ראש העיר יעקב גוטרמן מכתב לשר הפנים, אריה דרעי, בבקשה לשנות את שם העיר מודיעין עילית. גוטרמן ביקש כי שמה החדש של עירו ייקרא על שם ספרו של הגראי"ל, שהביא ישיבות ומוסדות לעיר, שהיה אחד ממייסדיה, והמונה כיום קרוב לשמונים אלף תושבים.

אחר הצהריים התקיימה ישיבת מועצה בלשכתו של ראש העיר בבניין העירייה, וההצעה אושרה פה אחד.

כמה מחברי המועצה מטעם אגודת ישראל טענו כי אולי יהיה זה ביזיון, שעל פחי האשפה בעיר ייכתב 'איילת השחר', אך לאחר ששמעו שהמהלך זכה לברכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כל חברי המועצה מכל המפלגות אישרו פה אחד.

סגן ראש העיר טוביה פריינד אמר במהלך הישיבה כי מורו ורבו הרבי מקרלין מתנגד לקריאת רחובות על שם גדולים וצדיקים, ראש העיר גוטרמן הסביר כי מודיעין עילית כל העיר היא קודש קודשים גם פחי האשפה.



גוטרמן אצל מרן הרב שטיינמןצילום: גוטרמן אצל מרן הרב שטיינמן
גוטרמן אצל מרן הרב שטיינמן


ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בתהליך ארוך, שנמצא בשלב זה עוד בתחילתו, כך שההעיר הליטאית תחכה עוד זמן מה, כך נראה, עד ששמה יוסב בפועל ל'אילת השחר'.

בצל הבחירות הקרבות לרשויות המקומיות בעוד כחמישה חודשים, העיר מודיעין עילית הינה היחידה שלא מתנהל בה רחש-בחש על הבחירות, וראש העיר גוטרמן צפוי להמשיך לקדנציה חמישית בברכת גדולי ישראל.
מודיעין עילית אילת השחר שינוי השם הרב שטיינמן יעקב גוטרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד