י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עימות במועצה על שינוי השם: האשפה קדושה

החלטת מועצת מודיעין עילית לשנות את שם העיר ל'איילת השחר', שאושרה פה אחד, לא עברה ללא מהומות • 'בחדרי חרדים' חושף את התיעוד המלא מישיבת המועצה, במהלכה הביע סגן רה"ע התנגדות חריפה למהלך, בעוד רה"ע משתמש בטיעונים יוצאי דופן

ראש העיר יעקב גוטרמן וסגנו טוביה פריינד
ראש העיר יעקב גוטרמן וסגנו טוביה פריינד



שינוי שמה של העיר מודיעין עילית ל'אילת השחר', על שמו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, עבר פה אחד במליאת מועצת העיר, בראשות ראש העיר יעקב גוטרמן, אולם מתברר כי במהלך ישיבת המועצה נרשם ויכוח האם ראוי לקרוא רחובות על שמות בין גדולי ישראל.

בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה נושא דברים סגן ראש העיר טוביה פריינד, שסיפר בשם מורו ורבו הרבי מקרלין, שהתנגד לקריאת רחובות על שמם של צדיקים וגדולים. מנגד, ראש העיר גוטרמן הביא בשם שר התורה, שכן יש עניין להנציח את שמו של מרן זצ"ל.



להלן התמלול של הוויכוח שהתחולל בישיבת המועצה:

פריינד: אני לא מזלזל. איילת השחר זה ספר חשוב, אני לומד איתו, הבן שלי לומד איתו בישיבה. אני אומר את דעת האדמו"ר מקרלין בעניין. אני יודע ששאלו גדולי ישראל אחרים, אבל זה דעת הרב'ה שלי, שלא יהיו שמות, לא של רבנים, לא של ספרים, שיהיו כותבים על האשפה.

גוטרמן: אם אתה רוצה לדעת את דעת גדולי ישראל בעניין, נכנס למרן שר התורה חתנו הגאון רב שרגא שטיינמן, והוא שאל את רב חיים בנוכחתי, האם יש עניין להנציח את שמו של מרן הראש ישיבה, שהוא מסר נפשו על העיר שלנו.

פריינד: אם כך בטלה דעתי. למרות שהרבה שלי אוחז אחרת, אני לא מתערב.

קריאות מהקהל: רגע, הוא לא אמר מה הוא ענה. מה אתה מפריע?

פריינד: אם הוא היה עונה אחרת, הוא היה מעלה הצעה כזאת?

גוטרמן: רבי חיים אמר מפורש שיש עניין. שאלתי למרות שיש בעיות בעניין, כמו שאמר היועץ המשפטי שחר שיש כבר איילת השחר. רב חיים אמר לי 'לפעול וזה חשוב מאוד'. שאלתי את שר הפנים, התייעצתי איתו, הוא אמר לי שהיועץ המשפטי של משרד הפנים אמר שקודם צריך החלטת מליאה.

ולגבי הנושא של איילת השחר, נפל דבר בישראל, יש חצור הגלילית ויש חצור הדרומית, יש נצרת ויש נצרת עלית.

פריינד: אבל יש כאן עוד נושא. כמה תושבים הולכים לסבול? החלפנו כבר את השם של קריית ספר למודיעין עלית מכתבים חזרו בלאגן. כמה נחת רוח לרב שטיינמן יהיה בשמיים, מזה שיהודים יסבלו? אם רב חיים אומר, 'בטלה דעתי'.

קריאות: המשכת אחרי רב חיים.

פריינד: אני יודע מה הרב'ה שלי אומר. לא שאלתי על איילת השחר, אני יודע מה היה בביתר. ראש העיר דאז יהודה גרליץ רצה לקרוא רחוב על שם רב אהרון הגדול. הרב'ה אמר, לא רוצים שמות שלנו על פחי אשפה. בתי כנסת, ישיבות - כן.

גוטרמן: היות ובמודיעין עלית גם האשפה קודש קודשים, מה כי זה צרכי רבים של בני תורה. אצל בני תורה גם הגשמיות זה רוחניות, אז אנחנו צריכים לקדש הכל.
מודיעין עילית יעקב גוטרמן טוביה פריינד אילת השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד