י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

המפלגות החרדיות נגד חוק הגיוס החדש: לא נסכים לפגיעה בלומדים

שעות לאחר פרסום תזכיר חוק הגיוס החדש של שר הביטחון ליברמן, מגיבות לראשונה המפלגות החרדיות ותוקפות בחריפות את הנוסח המוצע • ש"ס ויהדות התורה מבהירות: "לא ניתן יד לפגיעה בלומדי התורה" ומעוררות חשש למשבר חריף בקואליציה

ליברמן, דרעי וליצמן בימים יפים יותר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ליברמן, דרעי וליצמן בימים יפים יותר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



שעות בודדות אחר פרסום תזכיר חוק הגיוס, שגובש ע"י ועדה מיוחדת ביוזמתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, בסיעות החרדיות מגיבים - ותוקפים את יוזמתו של ליברמן לסנקציות כלכליות.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מסר: "קיבלתי הערב את תזכיר חוק הגיוס שהופץ ע״י שר הבטחון. אלמד אותו היטב ואביא אותו במלואו לעיונם והכרעתם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה ובראשם מרן ראש הישיבה שליט״א".

דרעי הוסיף כי: "סיעת ש״ס רואה בלימוד התורה ערך עליון בעם ישראל ותעמוד בתוקף שכל לומד תורה יוכל להמשיך לשקוד על תלמודו ללא הפרעה וללא כל מגבלה".

דרעי מבהיר, "סיעת ש"ס מביעה מורת רוח על הניסיון להעניש את לומדי התורה ע״י הפחתת תקציבי המוסדות. לא ניתן יד לכל פגיעה במעמדם של בני הישיבות".

מסיעת יהדות התורה נמסר כי בכוונתה להביא את המלצות והצעת חוק משרד הביטחון והצבא על מעמד תלמידי הישיבות, בפני גדולי התורה.

עוד נכתב בהודעת התנועה: "ברור כי הסיעה לא תתןיד ולא תסכים לפגיעה בלומדי התורה, ותעמוד על רצף לימוד התורה בנחישות ובתוקף רב, כך שלא יהיה שינוי לעומת המצב כיום, כאשר כל
מי שחפץ בלימוד התורה יוכל לעשות זאת ללא כל הפרעה".

במקביל, ל'בחדרי חרדים' נודע כי קודם פרסום התזכיר, קיימו ראשי הסיעות החרדיות דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני, שיחה עם בכיר משפטי במשרד הביטחון, כשהם דנים ממושכות בפרטי החוק.

בנוסף, יו"ר הוועדה שגיבשה את ההצעה, עו"ד איתי אופיר, המשמש כיועמ"ש מערכת הביטחון, שוחח ממושכות עם סגן השר מאיר פרוש, הבקי בפרטי החוק, ודן ימו בנוסחאות ובאפשרויות לשינויים.
ליברמן דרעי יהדות התורה חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד