ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

החל פינוי 15 הבתים בנתיב האבות - שלושה נעצרו עד כה

על פי הוראת בג"צ החל הבוקר פינויים של חמישה עשר הבתים בשכונת נתיב האבות המשטרה דורשת לרסן את הגורמים הקיצוניים ולא לאפשר להם להתנהג באלימות כנגד שוטרים השרה שקד: "על כל בית שמפנים – אנחנו בונים עשרות רבות"

העימותים עם השוטרים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
העימותים עם השוטרים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הבוקר (שלישי) החלו כוחות הביטחון בפינוי 15 הבתים בשכונת נתיב האבות ביישוב אלעזר, בהתאם לצו בית המשפט.

במקביל, כל העת נמשכת ההידברות מול המתיישבים וההנהגה המקומית, בכדי למנוע חיכוך ועימותים מיותרים מול כוחות הביטחון ועל מנת לאפשר ביצוע תקין של המשימה שהוטלה על הכוחות.

בתוך כך, למוקד המשפטי של ארגון 'חוננו' דווח עד כה, על 3 עצורים, חלקם קטינים, במהלך עימותים עם שוטרים, במחאה על הפינוי.


העימותים עם השוטרים בעת הפינוי. צילום: מטה המאבק 'נתיב האבות'

במשטרה אומרים כי הם מצפים ממשפחות המתיישבים, שהן ציבור שומר חוק - להמשיך לגלות אחריות ולפעול לריסון גורמים לא מקומיים ולא לאפשר בשום אופן אלימות נגד שוטרים וחפים מפשע. "המשטרה קוראת לגורמי ההנהגה להמשיך לגלות אחריות ומעורבות גבוהה על מנת שביצוע צו בית המשפט יתקיים כסדרו" נמסר.

בתוך כך, אתמול (שני) התקיימה עצרת מחאה והזדהות גדולה בנוכחות כ-6,000 איש ובהשתתפות השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, חברי הכנסת שולי מועלם ואלי בן דהן, הרב דרוקמן, שלמה נאמן ראש המועצה ואישי ציבור נוספים.

בעצרת אתמול בנתיב האבות, אמרה שרת המשפטים איילת שקד כי מדובר בפינוי מיותר. "הוא נובע משגיאה קשה: תחילתה בתשובת מדינה שגויה שניתנה לפני כמה שנים – את זה תיקנו מהשורש. סופה בהחלטה שגויה של בג"ץ. הבשורה היא שכאן זה נגמר. בשלוש השנים האחרונות שינינו את השיח: במקום לשאול 'מתי מפנים', היום שואלים – 'איך מסדירים'" אמרה.

שקד הוסיפה "על כל בית שמפנים – אנחנו בונים עשרות רבות. מחר נחנוך כאן את השכונה החדשה ואנחנו בתהליך אישור של מאות יחידות דיור. מכאן כולנו נגיד לארגוני השמאל הקיצוני: תודה. אתם מסייעים לבניית היישובים ביהודה ושומרון. באתם לקלל ויצאתם מברכים. מהחורבן הזה אנחנו יוצאים לבניה ומקדמים בניית מאות יחידות דיור – זה המסר שלנו מהיום הזה".

פעולות הפינוי הבוקר. צילום: מטה המאבק נתיב האבות















צילום: יונתן זינדל, פלאש 90















פינוי בתים נתיב האבות איילת שקד הבית היהודי מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד