י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הישג מרשים: מיליונים יועברו לתלמודי התורה

במהלך דיון בוועדת הכספים העביר גפני בחשאי, מיליונים לטובת מוסדות המוכש"ר והפטור • עם זאת, הפער בין תקציב התלמיד החרדי לחילוני הוא עדיין עצום • גפני: "מוסדות החינוך החרדי מופלים לרעה בכל קנה מידה ומדובר בתקציב שהובטח למוסדות החינוך וכעת הועבר לרווחת התלמידים"

ילדים בתלמוד תורה. (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
ילדים בתלמוד תורה. (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90) צילום: יוסי זמיר, פלאש 90



הישג לגפני - ועדת הכספים אישרה תוספת תקציבית של 41 מיליון ש"ח למוסדות המוכש"ר והפטור.

בדיון שהתקיים הבוקר (שלישי) בועדת הכספים ובו דנו בהעברות תקציביות לשנת התקציב 2018 - 2019. תקציבים למשרדי הממשלה השונים לצורך העברות בין היתר למשרד הביטחון, למיגון אוטובוסים בשטחי יהודה ושמרון.

אלא, שבין העברות הסתתר לה תקציב על סך 41 מיליוןן ש"ח שיעבור למוסדות המוכש"ר והפטור החרדיים. מדובר בתוספות תקציבים שמיועד לתקצוב שעות נוספות במוסדות המוכר שאינו רשמי.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני קיים מספר דיונים על מצבם התקציבי הקשה של מוסדות המוכש"ר והפטור, ובמסגרת דיוני התקציב, סוכם בין גפני למשרד האוצר על העברת תוספת תקציבית של 41 מיליון שקלים.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי תוספת התקציב שאושרה, תעלה את אחוז התקצוב מ-40% לכ-43% בהשוואה לתלמידים אחרים במערכת החינוך בישראל.

נציגי מוסדות המוכש"ר הגיעו לוועדת הכספים, כדי להודות לחה"כ גפני על מסירותו לעניין וביקשו ממנו להמשיך לפעול, עד להסדרת התקציב של מוסדות המוכש"ר. כך שישוב להיות כפי שהיה בעבר, 75% מכל התקציב שמוסד רשמי מקבל ולא רק מחלקים מסוימים מתקציבו.

יו"ר הוועדה חה"כ גפני ברך על המוגמר ואמר כי "מוסדות החינוך החרדי מופלים לרעה בכל קנה מידה ומדובר בתקציב שהובטח למוסדות החינוך וכעת הועבר לרווחת התלמידים".
מוסדות המוכש''ר משה גפני ועדת הכספים תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד