י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

500 אלף דולר: הקריה החדשה של ויז'ניץ לייקווד

כשלושה חודשים לאחר שמונה לאדמו"ר, הרבי מויז'ניץ ירושלים מתעתד לקבוע את משכן החסידות בלייקווד שבניו ג'רזי. לשם כך, הוא מאיץ את התוכנית וקיים אסיפה לחסידיו במהלכה הוצגו התוכניות • 166 דירות, בית כנסת רחב ידיים וכל בתי החינוך הנדרשים • כל הפרטים על הקריה מהחלומות

האדמו"ר מויז'ניץ בסיור בקריה החדשה בלייקווד
האדמו"ר מויז'ניץ בסיור בקריה החדשה בלייקווד



האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים מתעתד להקים את קרית ויז'ניץ בלייקווד שבניו גרז'י, שבעתיד כך נראה ינהיג את בני קהילתו.

הרבי שכזכור לאחר הסתלקות אביו הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל, קיבל עליו את עול הההנהגה בירושלים וכבר שהה שתי שבתות בקרב חסידיו בבירה ישהה ככל הנראה גם בראש השנה וביום כיפור, אך מרכז החסידות כך נראה, יהיה בלייקווד והרבי ייקרא בשם "ויז'ניץ לייקווד". כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

לצורך הקמת הקריה, התקיימה בשבוע שעבר אסיפה בשכונת בורו פארק בברוקלין לצורך תכנון המהלכים.

ל'בחדרי חרדים' הגיעו פרטי התוכנית מהכינוס שנערך.

מדובר בשטח שעליו ייבנו 166 דירות, אשר כבר נמצא בבעלות מלאה וישירה של חסידות ויז'ניץ, על פי התוכנית, בשלב הראשוני יימכרו 66 דירות שיהיו מוכנות תוך 18 חודשים ויימכרו במחיר מוזל.

קרית ויז'ניץ תקום באזור החסידי בלייקווד שם מתגוררים הרבה משפחות המשתייכות לויז'ניץ, סאטמאר, בעלזא, ועוד והיא תצעד לאורו של האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"ל.

לדברי היזמים, התוכניות יהיו מוכנות כבר בזמן הקרוב וניתן יהיה לתת דמי קדימה, בכדי לאפשר לאברכים לנצל את ההזדמנות שנוצרה ולמצוא פתרון למצוקת הדיור, הפרויקט כבר שולם ומופעל במלואו על ידי הקהילה וזאת במטרה להשאיר את המחירים של הדירות בפחות מ-500 אלף דולר.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', מדובר בדירות בגודל המשתרע על 242 מ"ר בשני הקומות הראשונים. ובתוכו יהיה סלון, מטבח וחדר אוכל, חדר ספרים, חדר משחקים, 5 חדרי שינה, 4 חדרי שירותים, + קומת מרתף (המכונה בארה"ב, בייסמענט) בגודל של 120 מ"ר.

על פי בקשת בניו של הרבי, העומדים מאחורי היוזמה, שמו המתכננים דגש מיוחד שהדירות יהיו בסטנדרטים גבוהים ויותר טובים מהדירות הרגילות, וזאת מבלי שהמחיר יעלה.

בנוסף יהיו בדירות, חדר למטבח פסח, רצפת עץ פרקט (לא כמו הבתים הרגילים בלייקווד עם רצפת שטיחים), תינתן אפשרות לבנות עוד 2 חדרים + שירותים בעליית הגג בגודל של 46 מ"ר, לצד מרפסת ושלושה חדרי שירותים בקומה השנייה.

המדרגות בכניסה של הבית יהיו פתוחות רק עם גדר ללא קירות בצדדים מה שלדבריהם מביא ל'הרחבת הדעת', והכל יהיה כלול במחיר.

בתוכנית שהוצגה בפני החסידים, קרית ויז'ניץ לייקווד תהיה עיר ואם עם כל המתשמע "געשמאקע חסידישע סביבה", עם שיעורי תורה, מנייני תפילה, כולל, מוסדות לבנים ולבנות שיקומו מיד בהתחלה.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', בקריה החדשה ייבנה בית מדרש גדול בגודל 930 מ"ר, היכל כולל מפואר, מקוה גדול, אולם שמחות.

באסיפה שנערכה כאמור בשבוע שעבר הבטיח חתנו של הרבי, הרה"צ רבי ישראל מוסקוביץ שיכהן כדומ"ץ, כי תיבנה גם ישיבה קטנה וישיבה גדולה.

בנוסף, יש גם תוכנית לבניית בנין במיוחד עבור עסקים שעולים עם הציבור, כולל הצרכים היומיומיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי העסקנים ישבו עם הרבי, על כל השאלות והספיקות בנושא והרבי ענה על הכל שיעשו כפי רצון האברכים.

בסיום הכינוס, רשמו החסידים על גבי טפסים, את כל השאלות, כדי שיוכלו המתכננים לעבד אותם כמה שיותר מהר, לטובת מי שעדיין ירצה להעיר ולשאול, ואלו ייבדקו ע"י חברי וועד הפרויקט.

מי שמכהנים כחברי הוועד הם, היו"ר הוא העסקן ר' יעקב גראס המשמש גם כראש הקהל, ואתו, ר' יחזקאל ערפס, הרב ישראל מוסקוביץ חתן הרבי, ר' לוי יצחק זילברשטיין, ר' זעליג בראד, ור' שלמה פרידמן.
ויזניץ לייקווד מצוקת הדיור מונסי הכתרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד