י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לקראת חופשת הקיץ: טיפים לשמירה על הילדים

מכבי שירותי בריאות למען בטיחות הילדים ומניעת פגיעות • כמה טיפים לשמירה על הילדים

אילוסטרציה, צילום: pixabay
אילוסטרציה, צילום: pixabay



בחודשי הקיץ החמים, עם היציאה לחופשה השנתית, משתנה השגרה המשפחתית. שעות הפנאי רבות ושיגרת היום מתערערת. שינוי זה חושף את הילדים לסיכונים שונים, מאחר שהם שוהים שעות רבות בבית או בפעילות חופשית מחוץ לבית.

מנתוני ארגון 'בטרם' עולה כי מספר הילדים שנפגעים בחודשי הקיץ גבוה בשיעור משמעותי ממספרם בשאר עונות השנה. התאונות קורות בבית, בגני שעשועים, בפעילויות פנאי שונות, בים, בבריכה וברחוב.

במסגרת אחריותנו כהורים עלינו להבין את הסיכונים, להיערך מראש לקראתם ולנקוט את האמצעים הדרושים על מנת לעבור את הקיץ בשלום. אז כיצד אנו נערכים לקראת חופשת הקיץ?

בבית:

• ממנים מבוגר אחראי להשגחה על הילדים בבית בהיעדרותנו בזמן החופשה הגדולה. אנו ההורים עסוקים, ולעיתים הילדים נשארים בבית. בימים אלו דאגו מראש לכך שמבוגר אחראי ישגיח בבית על הילדים, וישהה עימם. דאגו לתת כיסוי מלא להשגחה על ילדיכם בכל שעות היום תאמו מראש עם סבא/סבתא/שכנה שיעזרו לכם בשעת הצורך.

• מכינים מראש רשימת שמרטפים שיוכלו לסייע בשעות הבעייתיות.

• כשמשאירים את האח הבוגר (רצוי מגיל 14) כאחראי על אחיו הצעיר אנו חייבים להסביר לו, להדריך אותו ולוודא שהבין את ההוראות שניתנו לו. ההנחייה לאח הגדול צריכה להיות ברורה ומובנת.

• משאירים מספרי טלפון חרום במקום בולט - השאירו בבית מספרי טלפון לשעת חירום וודאו שהמבוגר האחראי יכול לאתר אתכם בשעת הצורך.

מחוץ לבית:

נערכים לקראת טיולים במקומות הומי אדם - למניעת מצב בו ילד "הולך לאיבוד", בעת בילוי משפחתי מחוץ לבית במיוחד במקומות בילוי המוניים, נקטו את הפעולות האלו:

• קיבעו עם ילדיכם מקום מפגש מוסכם למקרה שאינכם מוצאים אחד את השני.

• הכינו לילדים פתקית או מדבקה שבה רשום מספר הטלפון שלכם.

משגיחים על הילדים בים ובבריכה - כשאתם מתכננים ללכת עם הילדים לים או לבריכה תאמו בינכם, מי המבוגר האחראי בכל רגע.

* ילד עד גיל 5 זקוק להשגחה צמודה ופעילה בכל שהייה במים (בים, בברֵכה וכד') או בקרבתם. על הבוגר האחראי להימצא במרחק נגיעה מהילד, בקשר עין קבוע אתו ולהתפנות מכל עיסוק אחר.

* בריכות מתנפחות וגיגיות למיניהן - מרוקנים ממים מיד לאחר השימוש, הופכים אותן ומאחסנים הרחק מהישג ידם של ילדים.

ברכב:

• בימים חמים, חשוב עוד יותר להיות ערניים לסכנה שבהשארת ילדים צעירים ברכב סגור: לעולם, אל תשאירו ילד צעיר ברכב סגור, גם לא לדקה, גם לא עם חלון קצת פתוח. אינכם יכולים להבטיח באופן ודאי שלא תתעכבו יותר משתכננתם.

• בכל יציאה מהרכב, ודאו בטרם נעילה שהרכב ריק מנוסעים.
מכבי חופשה קיץ פגיעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד