י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מפגין חרדי הוכה - השוטרת שהואשמה לא נענשה

כתב אישום משמעתי הוגש נגד שוטרת שבעטה בצעיר חרדי שהשתתף בהפגנה, אולם בשל בשל תקלה משטרתית - נמחק האישום נגדה • המשטרה מכחישה וטוענת: "כתב האישום נמחק ע"י בית הדין"

מפגין חרדי הוכה - השוטרת שהואשמה לא נענשה
מצלמת אבטחה

בהפגנת חרדים בירושלים לפני כשנתיים, קלטו מצלמות האבטחה שוטרים הנוהגים באלימות כלפי מפגין צעיר. כעת מתברר שכתב האישום המשמעתי נגד אחת משוטרות מג"ב - נמחק בטעות.

במהלך נובמבר 2016, נערכה הפגנה סוערת על ידי הפלג הירושלמי בסמוך לצומת בר אילן בירושלים, וכוח תגבור של מג"ב הגיעו לסייע בפיזור במפגינים. במצלמת אבטחה נקלטו שלשוה מהשוטרים מפעילים אלימות נגד נער צעיר.

התיעוד הגיע לידי המחלקה לחקירת שוטרים, שם החליטו לא להעמדים לדין פלילי, אך המליצו למשטרה להעמידם לדין משמעתי. בכתב האישום המשמעתי נכתב כי שלושת הנאשמים היוו חלק מכוח תגבור של מג"ב אשר הגיע לסייע בפיזור המפגינים. "נאשם 1 תפס בחולצתו של אדם ומשך אותו כלפיו, נאשם 1 התקדם לעברו וחבט בו. נאשם 2 הצטרף וחבט אף הוא באזרח. בעת שהשניים רוכנים מעליו וחובטים בו, הגיעה נאשמת 3 מאחור והניפה את רגלה לעברו כדי לבעוט בו והטיחה את רגלה לעברו".



בית הדין למשמעת דן בעניינם וקבע כי מדובר בעבירת שימוש בכוח כלפי אדם, בלא סמכות ובלא הצדק סביר. "מדור דין משמעתי לא יכול להתעלם מתיק כזה, שבו יש לנו סרטון ולא להגיש כתב אישום" אמרה נציגת התביעה.

פרקליטה של השוטרת, עו"ד ניר לזר, אמר כי השוטרת רק הצטרפה לאירוע - אך בפועל לא פגעה בו. אמש דיווחה כתבת 'כאן' שלי טפיירו כי בשל תקלה משטרתית - הוביל למחיקת האישום נגדה, ששוחררה מהמשטרה עוד בטרם הוגש נגדה כתב האישום. "חלפו למעלה מ-180 הימים במהלכם יכלו ראש מדור משמעת וראש מחלקת משמעת ליתן טעמים בכתב, וכיום אין להם עוד את הסמכות לעשות כן".

על פי הדיווח של טפיירו, השוטרת לא נענשה מעולם למרות התיעוד, אך ההליכים נגד שני השוטרים נמשכו כרגיל. ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כאן' כי "לא היה כל שיהוי בהגשת כתב האישום, שכן זה הוגש לבית הדין למשמעת של המשטרה תוך פחות מחודש מהיום שהגיעו החומרים ממח"ש למשטרה".

באשר למחיקת כתב האישום נגד השוטרת טוענים במשטרה כי אין מדובר בטעות טכנית אלא הדבר בוצע על ידי בית הדין, "בשל העובדה שמדובר בלוחמת בשירות חובה שהשתחררה מן השירות, ובהתחשב בחלקה היחסי באירוע זה".

הפגנת חרדים אלימות שוטרים הפלג הירושלמי מחיקת אישום דין משמעתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד