י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מעוכב יציאה מהארץ? יש נוהל חדש בבידוק

בתום מאבק ממושך של ח"כ ישראל אייכלר: הודעה על עיכוב יציאה מהארץ תיעשה כבר בשלב הפקדת המזוודות כדי לאפשר להסדיר חובות

שדה התעופה בן גוריון. צילום: נתי שוחט - פלאש 90
שדה התעופה בן גוריון. צילום: נתי שוחט - פלאש 90



בשורה לציבור הנוסעים: לאחר פעילות של יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר, שונו לטובה נהלי הבידוק בשדה התעופה. על פי הנוהל החדש - אם לנוסע ישנה בעיה עם חוב המעכב את יציאתו מהארץ, יודיעו לו על כך כבר בשלב הפקדת המזוודות בדלפקי ה'ציק אין'. זאת כדי
שיוכל להסדיר את חובו בלי לעכב את שאר הנוסעים.

עד כה, על פי הנוהל, מצבו של הנוסע נודע לו רק בשלב הצגת הדרכונים ביציאה מהארץ לאחר שכבר הפקיד את המזוודות. מצב זה הוביל לקשיים רבים, בעיקר מול שאר הנוסעים שסבלו על לא עוול בכפם כאשר הנוסע המעוכב כבר שלח את המזוודות למטוס, וכך נוצר עיכוב ארוך ומייגע שבמהלכו נדרש הנוסע לסור אל אחד מסניפי הבנקים בנתב"ג ולהסדיר את תשלום החוב. על פי הנוהל הבינלאומי, אם הופקדו כבר מזוודותיו של הנוסע, המטוס אינו רשאי להמריא בלעדיו.

בעקבות תלונות שהגיעו לוועדה לפניות הציבור פנה ח"כ ישראל אייכלר לרשויות השונות בבקשה לבחון אופציה חילופית והגיונית יותר. לשם כך גובשו סדרה של פתרונות בירוקרטיים, שתואמו מול משרד המשפטים, רשות שדות התעופה ורשות האוכלוסין וכאמור, בתום שנתיים של עבודה סיזיפית שונו הנהלים לטובת הנוסעים.

על פי הנהלים החדשים: ברגע הפקדת המזוודות בדלפקי הצ'ק אין יתברר האם הנוסע רשאי לצאת מהארץ. במקרה שחל עליו עיכוב יציאה, הפקיד יורה לנוסע לסור אל משרדי רשות האוכלוסין הממוקמים בשדה התעופה, על מנת לברר את הסיבה למצבו. אם המניע הוא חוב כספי, יוכל לשלם במקום במזומן או בכרטיס אשראי.

כדי למנוע דליפת פרטים אישיים לא יופיע אצל הפקיד שום פרט נוסף, מעבר לכך שעל הנוסע לסור על רשות האוכלוסין שם יקבל פרטים נוספים.



חבר הכנסת אייכלר. צילום: פלאש 90 צילום: חבר הכנסת אייכלר. צילום: פלאש 90
חבר הכנסת אייכלר. צילום: פלאש 90


ח"כ אייכלר ברך על ההסדר החדש: "המצב הקודם היה בלתי הגיוני. נוסעים שנתקלו בחובות ישנים שנצברו ברשותם, נתקעו בשלב האחרון רגע לפני היציאה מהארץ, וכך בוזבז זמן רב שבו יכלו להסדיר את חובם. מה גם, שאחרי שהמזוודות כבר הובלו לבטן המטוס, אין אפשרות להמריא בלעדי הנוסע. כך שכל פעולה, בין אם זה הסדרת התשלום, ובין אם הורדת המזוודות מתא המטען, נמשך זמן רב וגרם לעיכוב חריג עבור מאות נוסעים על לא עוול בכפם. לעיתים נגרם 'גזל זמן' של למעלה מחצי שעה למאות נוסעים.הנוהל החדש הגיוני יותר, וצודק. אני מודה לכל העוסקים במלאכה על המאמץ והחשיבה מחוץ לקופסה עד להסדרת הנושא הלכה למעשה", אמר.
ישראל אייכלר בידוק מעוכב יציאה הציק אין שדה התעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד