י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כחלון: חוק הגיוס יעבור במליאת הכנסת בלי בעיה

על רקע הסערה שפרצה עם פרסומו אתמול של תזכיר חוק הגיוס המוצע על ידי משרד הביטחון וצה"ל, מכריז שר האוצר, משה כחלון, בראיון ל'קול ברמה' כי החוק יוכל לעבור בלי בעיה בכנסת, אם יזכה לתמיכת החרדים • וגם: על הסיכויים שבג"ץ ינסה פעם נוספת לפסול את החוק

צילום: חיים מסיקה
צילום: חיים מסיקה



בתום תקופה ממשוכת שבה נמנע שר האוצר משה כחלון מלהתראיין לתקשורת החרדית, שובר כחלון שתיקה ממושכת, בראיון למשה גלסנר ב'קול ברמה' ומתייחס לשלל נושאים שעל הפרק.

השר כחלון נשאל בפתח הראיון עד כמה נושא הגיוס מעניין אותו והשיב "ודאי שזה מעניין אותי, זה חלק מהשיח שלנו כראשי מפלגות. יש כאן הסכמים קואליציונים שצריכים לכבד אותם ואני שמח שמשרד הביטחון הציג את התכנית שלו. אני מאוד מקווה שזה עומד בהסכמים ונוכל לצלוח גם את המשוכה הזאת".

כחלון מעריך "אם יש הסכמה, אפשר להעביר את החוק בתקופה מאוד קצרה, אם אין הסכמה יהיו המון ויכוחים. כרגע זה נמצא בידיים של המפלגות החרדיות. במשרד הביטחון זה יצא ואין לי ספק שהשותפות הקואליציוניות ישמחו שגם המפלגות החרדיות יתמכו בזה ואז תהיה הצבעה ונעביר את זה בלי בעיה".

שר האוצר התייחס לאפשרות שהחוק יבוטל שוב על ידי בג"ץ "אני חושב שכאן נעשה עבודה מאוד מקיפה ויסודית כדי שזה כן יהיה מקובל ע"י בג"ץ". עם זאת, לדבריו, "אם זה יגיע לבג"ץ ותהיה בעיה, נחזור לדון פעם נוספת".

כחלון סירב להתייחס לפסקת ההתגברות שירדה מעל הפרק ואמר כי, "כרגע אין ספק שהחוק (הגיוס א.ק.) יעבור את בג"ץ כי הוא בא בליווי של יועצים משפטיים ולמה להתעסק עם דבר שאינו קיים?".

לדברי השר: "היו ריכוז של פסילות בפרק זמן קצר ולכן עלה נושא פסקת ההתגברות אבל בא נפריד פה זה מהתוכן פה זה מהפרוצדורה. מדינה בלי ביקורת שיפוטית אין לה זכות קיום ובג"ץ יכול להתערב ובג"ץ הרבה פעמים התערב לטובת השכבות החלשות. לשמור על מסגרת שלטון החוק זה טוב לחלשים. בית משפט העליון לא חסין מביקורת ואפשר לעשות שינויים בהסכמה".

יו"ר כולנו התייחס גם לסקרים האחרונים וטען: "ברגע שנגיע לקלפי התוצאות יהיו אחרות". לדבריו: "אני מכבד סקרים. בפעם הקודמת לא סיימתי סקרים עם שישה וקיבלתי עשרה מנדטים. צריך לכבד ולהתחשב אבל לא להכין תוכנית עבודה לפי סקרים".

"בין שלושים לארבעים אחוז מהציבור לא יודעים למי הם מצביעים, אם זה לא אנשים הדוקים, הם לא יודעים למי הם יצביעו וזה נראה בסקרים שכל הזמן יש תנודות ומעברים של מנדטים בין מפלגות. הבוחר הישראלי הוא בוחר חכם ונבון. אני מאמין כאחד שעמד בכל התחיבויות שלו מול הבוחר לעומת אחרים, לא יהיה לי קשה".
כחלון חוק הגיוס קול ברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד