י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חוזר לזירה? בניזרי מבקש להסיר את הקלון

לאחר שעד המדינה חשף כי שיקר בעדותו, השר לשעבר בניזרי מש"ס, מנצל את המומנטום ומגיש אתמול בקשת חנינה לנשיא המדינה, אולי כדי לשוב לפוליטיקה בבחירות הקרובות

בניזרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בניזרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



השר לשעבר שלמה בניזרי הגיש אתמול (שלישי) בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן רובי ריבלין לקיצור תקופת הקלון שלו. זאת לאחר שעד המדינה היחיד במשפט השוחד שלו, משה סלע, הודה ששיקר ואף יצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף, כך מפרסם העיתונאי איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

על פי הדיווח בעיתון, את הבקשה לחנינה הגיש בניזרי בשם פרקליטו, עו"ד יהורם מלכה, שטוען כי שילוש גזר הדין היווה תקדים משפטי אשר לא נגזר על איש ציבור אחר מאז קום המדינה ועד היום. 

בבקשת החנינה נכתב כי הרשעתו של הרב בניזרי, כך על פי קביעת בית המשפט, תולדתה הייתה בהיכרותו עם משה סלע, הקשור לכל פרט בכתב האישום שהוגש. בית־המשפט העליון ממשיך וקובע כי "סלע הינו איש מושחת ומשחית". עם זאת סלע זכה להקלה ממשית בעונשו.
 
"מעת כניסתו של מרשי למאסרו חלו שינויים מצערים בנסיבותיהם האישיות שלו ושל בני משפחתו. לא מיותר לציין את השנים הרבות מאז תחילת החקירות ועד היום, למעלה מ־16 שנים של עינוי דין, סבל נוראי, ענישה מחמירה, פגיעה קשה בתדמית של איש ציבור אשר הוכתם בהרשאה זו, ריצוי מאסר ממושך ללא כל הקלות או דרישות מיוחדות של מרשי אשר הרכין ראש בהכנעה וקיבל את הגזרה משמיים", נכתב בבקשת החנינה.
 
על פי הפרסום ב'ידיעות', בניזרי מבקש מהנשיא להפעיל את סמכותו ולהורות על קיצור תקופת הקלון שנקבעה בפסק הדין של המחוזי משנת 2008. המדובר בבקשת קיצור של כ־3 שנים מהקלון. מחיקת הקלון תאפשר לבניזרי, אם ירצה, לחזור לחיים ציבוריים ולפוליטיקה, אך בעיקר לנקות את שמו.

"הרב בניזרי מבקש להתחשב במצב המשפטי המורכב שאליו נקלע... את חלוף הזמן לא ניתן יהיה להשיב, ומרשי מחוסר כוחות להתמודד עם פתיחת משפט חוזר אשר ייערך שנים נוספות וגם אם יביא לגילוי האמת איש לא יחזיר לו את פיסת החיים אשר נלקחה ממנו עקב פרשה זו", כותב עו"ד מלכה בבקשתו לנשיא.
  
כפי שדווח ב'בחדרי', משה סלע, שהיה חבר קרוב של השר לשעבר שלמה בניזרי עד שהפך לעד המדינה נגדו - עדות ששלחה את בניזרי לשנתיים וחצי בכלא. הצהיר לאחרונה כי שיקר בעדותו. לאחמ"כ, לראשונה מאז העדות הם נפגשו והתראיינו במשותף.

שלמה בניזרי הוא אחד החכי"ם והשרים הבולטים שכיהנו מטעם תנועת ש"ס. בניזרי שנולד כחילוני בעיר נשר, חזר בתשובה ונודע כתלמידו ומקורבו של הגאון רבי ראובן אלבז, ראש מוסדות 'אור החיים', בהמשך התפרסם בניזרי כמרצה איכותי ומבוקש. ב-1992 החל לכהן כחבר כנסת בתנועת ש"ס, בהמשך כיהן גם כיו"ר התנועה, כסגן שר, כשר במשרד הבריאות וכשר העבודה והרווחה.

ב-1 באפריל 2008 הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את בניזרי, בקבלת שוחד ונידון ל-18 חודשי מאסר, באופן תקדימי – לאחר שערער הוחמר עונשו ל-4 שנות מאסר, עונש אותו סיים לרצות בשנת תשע"ב.

כשיצא מהכלא האשים בניזרי את מערכת המשפט בעיוות הדין וטען כי סבל בכלאו 'יותר ממה שסבל גלעד שליט בשבי החמאס', טרם ידוע אם בניזרי ישוב לחיים הפוליטיים במסגרת תנועת ש"ס.
שלמה בניזרי חנינה ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד