י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הכתב החסידי תוקף בחריפות: "רשת פוקס חצופה עם כתבות זבל"

בעקבות סדרת כתבות משמיצות נגד הציבור החסידי בארצות הברית ובייחוד נגד חסידי סאטמר ואורח חייהם, הכתב החסידי מסיר את הכפפות ותוקף את הרשת הפופלרית המזוהה עם טראמפ: "לפחות אלו שאין להם סמארטפון, לא קראו את הזבל הזה"

חסידי סאטמר במירון. צילום: דוד כהן, פלאש 90
חסידי סאטמר במירון. צילום: דוד כהן, פלאש 90



רשת 'פוקס ניוז' החלה ביומיים האחרונים לפרסם סדרת כתבות על הציבור החסידי בארה"ב, בכתבות מתוארים החסידים כפרימיטיביים שמנותקים מהחדשות וחיים כמו בצפון קוריאה או סין, הכתב החסידי המוערך של מגזין "עמי" החרדי, ג'ק טורקס, תקף אותם בחשבון הטוויטר שלו וכינה את הכתבות שלהם, "חתיכת זבל".

טורקס כתב בתגובה לעיתונאים אחרים, שכתבו לו כי חסידים התראיינו לכתבות של רשת 'פוקס', והם ככה אמרו, טורקס הגיב להם ואמר, "אז כמה אנשים מבית כנסת מסוים אמרו, ואתה משליך את זה על כולם?, דווקא הייתי השבוע עסוק מאד בלסקר את פגישת טראמפ - קים לקוראים החסידים שלי".

טורקס המשיך וכתב, "לפחות אלו שאין להם סמארטפון, לא קראו את הזבל הזה של פוקס. זה אירוני שדווקא פוקס היא הרשת הכי פופולרית אצל החסידים בארה"ב".

בכתבות של פוקס מתוארים החסידים בארה"ב כבורים וכאנשים בלי פלאפון חכם, מה שנכון לגבי קהילות מסוימות שהחסידים שם בחרו לחיות כך. החסידים תוארו כאנשים שלא קוראים אנגלית, מה שפשוט לא נכון.

הכתבות ב'פוקס' בסגנון 'דר שטירמר' הנאצי, החסידים מתוארים כאנשים שעושים הכל להוציא כסף בקומבינות מהעירייה, בכתבות נטען שהחסידים מכירים את כל הסעיפים איך אפשר "לחלוב" את הקופה הציבורית.

'בחדרי חרדים' בתחילה לא רצה לסקר זאת בשל אופי הכתבות, אולם, לאחר שג'ק טורקס החסידי יצא נגד 'פוקס' בפומבי, החלטנו להביא את הסיפור, אך נחסוך מהגולשים את התיאורים האנטישמיים של 'פוקס', שדי הפתיעה עם הכתבות המשמיצות הללו, אולי בשל היות הציבור החסידי - בעיקר חסידות סאטמר, תומך בהילארי קלינטון, והם יודעים כמזוהים עם הרפובליקנים ועם דונלד טראמפ.



טורקס בראיון לכותב השורות בשנה שעברהצילום: טורקס בראיון לכותב השורות בשנה שעברה
טורקס בראיון לכותב השורות בשנה שעברה


בכתבה ב'פוקס' הם מביאים ראיון עם חסיד תושב קרית יואל, שמספר כי ראשי הקהילה שלו קראו לו לבירור כי גילו שהוא גולש תחת שם בדוי, הכתבה בעיקר משמיצה את חסידות סאטמר, מה ממש נקמה שהחסידות תומכת באופן לא רשמי בדמוקרטים, בעוד פוקס ניוז הם רפובליקנים.

בכתבה נטען כי החסידים המחזיקים ברשותם סמארטפון, הוזהרו כי הילדים שלהם יסולקו ממוסדות החינוך אם ימשיכו להחזיק בו. הדברים הללו קצת תמוהים, מאחר ומספר עסקנים בקהילות החסידיות השונות שמכהנים בתפקידים שונים במועצות המקומיות, מחזיקים חשבונות פייסבוק וטוויטר גלויים כדי לתקשר עם תושבים לא יהודים, כך שנראה שמישהו פשוט החליט ללכלך על החסידים.


(טורקס בראיון ל'בחדרי חרדים' בשנה שעברה)

בהמשך הכתבות, אותם קוראים עשרות מיליונים בארה"ב, מתוארים הרבנים כחשוכים שנכנסים לחיים הפרטיים של המשפחות החסידיות.

'פוקס' בעצם לא מחדשת כלום, הכתבות הם בעיקר ללכלך, שם מסבירים על ועד רבנים לעניני תקשורת, שהוקם כדי להחליט למי מותר להחזיק ולמי אסור, נשים חסידיות מחזיקות פלאפון פשוט. להן אסור להחזיק סמארטפון. הם מביאים ציטוטים מכמה אנשים שאומרים "הרבנים שלנו אמרו שהכל כתוב בתורה, אנחנו לא צריכים טכנולוגיה כדי ללמוד דברים".

בכתבה נטען כי בסאטמר האשימו אימהות עם סמארטפון, כי גרמו לילדים שלהם לחזור בשאלה.
פוקס ניוז השמצות חסידים ג'ק טורקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד