י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בן כספית על השוטר שעצר אותו: "מחבל" • צפו בתיעוד

בשעות הצהרים (רביעי), העיתונאי בן כספית נסע בדרכו לעוד תכנית רדיו. שוטר תנועה שהבחין בו נוגע בטלפון, הורה לו לעמוד בצד וקנס אותו. "עובר מחבל התנועה לחיאני ליד מכוניתי ומורה לי לעצור בצד. אני יודע כמה אנשים נהרגו על עצירה בשוליים רחבים הרבה יותר. אבל לחיאני מתעקש"

התמונה שצילם בן, על רקע תמונתו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
התמונה שצילם בן, על רקע תמונתו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



בשעות הצהרים (רביעי), העיתונאי בן כספית נסע בדרכו לעוד תכנית רדיו. שוטר תנועה שהבחין בו נוגע בטלפון, הורה לו לעמוד בצד וקנס אותו.

בפוסט ארוך בפייסבוק, מגולל העיתונאי בן כספית את שקרה לו בעת שנסע בכביש 4, מצפון לדרום, סביבות מחלף גהה. "אני נוסע דרומה לרדיו 103, כי שם מחכה לי אריה אלדד. אני נוסע עם וייז כדי להתחמק מפקקים. מכיוון שאני תיכף מגיע, כבר לא צריך וייז. במקביל, הסלולרי לוהט. מקבל חיווי שיש לנתק מיד את הטעינה כדי להוריד את החום. אני לוקח את הטלפון, מנתק אותו מהטעינה ומפסיק את הוייז".



בן מתאר שבדיוק אז, "עובר מחבל התנועה לחיאני ליד מכוניתי ומורה לי לעצור בצד", כאשר הכוונה לשוטר תנועה. "הבעיה היא, שבאיזור הזה השוליים של כביש 4 צרים מאוד. אני מהסס. השוליים בדיוק ברוחב המכונית. אני יודע כמה אנשים נהרגו על עצירה בשוליים רחבים הרבה יותר. אבל לחיאני מתעקש. הוא רוצה שאני אעצור עכשיו. יש לו מכסת דו"חות למלא. הבטיחות? לא מעניינת אותו".

הוא הסביר לשוטר שניתק את הטלפון מהמטען וסגר את אפליקציית הניווט waze. "לא סימסתי ולא דיברתי. הוא יודע שלא סימסתי ולא דיברתי. הוא אומר שהחזקתי את הטלפון ביד ימין. אני מסביר. לא עוזר. הוא רושם את הדו"ח" ובן כספית סירב לחתום עליו.

הוא ממשיך לתאר כי חזר לכבוש ומאות מטרים משם, ראה שוב את השוטר תנועה בצד הדרך, עם אדם נוסף שעצר על השוליים, "בדיוק באותה דרך מסוכנת". בן כספית מתאר בפוסט, כי "20 מטר הלאה יש תאונה. לא קטלנית, לא הרסנית, אבל תאונה. שלוש מכוניות עומדות במסלול השמאלי ומייצרות כאוס על כביש 4. תאונת שרשרת קטנה. הדבר היחיד שצריך שם זה שוטר שיעשה סדר רגע. אבל השוטר לא מתעניין בתאונה. זה לא בשבילו. יש לו עוד דו"ח בשוליים המסוכנים מאוד של הדרך. לא צילמתי את זה. הוא היה רואה שאני שוב אוחז בסלולרי ביד ימין וממצה איתי את הדין. כל מה שנשאר, זה להיות עצוב".

בן כותב כי הוא אינו מנסה להתחמק מעונש. "לא מזמן, כשנתפסתי נוהג מהר מדי בדרך לאילת קיבלתי את הדין ואפילו דיברתי והתראיינתי על זה. גם שיבחתי את השוטר שתפס אותי". אבל לא במקרה הזה. "בפעם הזו אתה מגלה, דרך רס"ל שרון לחיאני, עד כמה משטרת התנועה שלנו מטופשת. עד כמה הם מחפשים את המטבע מתחת לפנס, במקום לעסוק בהצלת חיים והסדרת התנועה. כל זה קורה אחרי שמתברר שמצלמות המהירות הכתומות לא אמינות, ועוד קודם התברר שאין לבתי המשפט בכלל יכולת להתמודד עם מבול הדו"חות שהמצלמות האלה הנפיקו".

לסיום כותב בן, כי יילחם על הדו"ח הזה בבית המשפט, ואם צריך יגיע גם לבית משפט העליון. "לא בגלל הכסף, בגלל העיקרון".

ממשטרת ישראל נמסר: "במסגרת פעילות אכיפה בכביש 4, זיהה השוטר נהג המשתמש בטלפון הנייד בזמן נהיגה, זאת בשעה שהתנועה איטית עקב עומסי תנועה. הנהג התבקש לעצור בשול הדרך, במקום בטוח בו לא נשקפת סכנה, ולאחר מכן נרשם לו דו"ח בגין ביצוע העבירה".

"לא נותר לנו אלא להצר על פרסום הכפשה מיותרת ומכוערת נגד שוטר שביצע את תפקידו ואכף את החוק. למותר לציין כי המשטרה אוכפת את חוקי התעבורה נגד כל נהג, וגם אנשי תקשורת אינם עומדים מעל החוק ואינם חסינים בעת ביצוע עבירות תנועה", נמסר מהמשטרה.
בן כספית משטרת התנועה שלומי לחיאני עצירה בשוליים פוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד