י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תעשיית השנאה: ח"כית מחזרה סרטון ישן של חרדים תוקפים חיילים

חברת הכנסת מהמחנה הציוני פרסמה בטוויטר ציוץ משתלח נגד הציבור החרדי, כשהיא מציגה תיעוד מתקיפתו לפני כשנה של בלש ששיחק תפקיד חייל בשכונת מאה שערים בי-ם, כאילו התרחשה כעת • גם לאחר פניות 'בחדרי חרדים' לא הוסר הפוסט

להרבות מדנים. חרדים וחילונים מתעמתים בהפגנה בעבר. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
להרבות מדנים. חרדים וחילונים מתעמתים בהפגנה בעבר. צילום: קובי גדעון, פלאש 90 צילום: קובי גדעון, פלאש 90



להרבות שנאה בישראל: למעלה משנה לאחר מקרה תקיפה של חיילים שאירע בשכונת מאה שערים בירושלים, פרסמה הבוקר (רביעי) חברת הכנסת מירב מיכאלי מ'המחנה הציוני', סרטון שבו תועדה התקרית, שסוקר בשעתו בהרחבה ב'בחדרי חרדים', כאילו היה מדובר באירוע חדש שאירע בימים האחרונים.

מיכאלי פרסמה את סרטון התיעוד בטוויטר, בו נראים חרדים קיצונים תוקפים חיילים במדים, וכתבה: "אני מגישה שאילתה דחופה לשר ארדן, לדעת מה עושה המשטרה כדי שדמם של אזרחים לא יהיה הפקר ברחוב. בואו נראה מה יהיה לו לענות".

מיכאלי הוסיפה: "נתניהו מתרפס בפני הפוליטיקאים החרדים והחרדלים ומאפשר להם לדכא את הציבור שלהם, זאת המשמעות האמיתית של המאבק על חוק הגיוס. זה מסר ששירות בצבא הוא חובה לחלק אחד של העם, אבל טומאה, טפו, לחלק אחר. והתרת דם של אלה שמעזים לשרת בכל זאת".

הח"כית מ'המחנה הציוני' אף פרסמה תיעוד וידאו שפורסם כאן ב'בחדרי חרדים' לפני כשנה, וכתבה: "תראו את התמונות המחרידות האלה שקיבלתי הבוקר. חייל צה"ל נגרר מעולף אחרי שחרדים בשכונת גאולה עשו בו לינץ'. בחברה החרדית קוראים היום למאה שערים 'מאה רשעים', 'מקום של טרור' וההנהגה החרדית שותקת. ליצמן, סגן שר הבריאות, שותק. הממשלה שותקת. בניכוי חרדים וערבים מצבנו מצוין, אה, נתניהו?".


ה'חייל' מחולץ ממאה שערים. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

אך למרות העובדה, ש'בחדרי חרדים' הפנה את תשומת ליבם של האחראים על הדוברות בלשכתה של ח"כ מיכאלי לכך שמדובר באירוע ישן, עד לשעה זו - הציוץ טרם נמחק.

יצוין, כי במקרים מועטים בלבד, הותקפו פיזית חיילים במדים על ידי קיצונים בשכונות החרדיות בירושלים - וכי מדובר בתופעה בזויה שהמיינסטרים החרדי מתנגד אליה ואינו מיישר עמה קו בשום אופן.

המקרה הנוכחי, שכאמור, סוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים' בשעתו, אירע לפני למעלה משנה, יומיים לאחר חג השבועות. במהלך מבצע "חרד"קים יזומים" של משטרת ירושלים בשכונת מאה שערים - שנועד ליצור הרתעה מלובשי מדים, התחפשו שוטרים בלבוש צבאי וטיילו בשכונה, במטרה ליצור חיכוך עם התושבים החרדים.

בתיעוד הישן נראה בלש משטרתי שלבש מדי צה"ל בעת שנכנס לשכונת מאה שערים, כאשר לפניו ובמרחק בטוח - כך שלא יזוהו עמו - שני בלשים נוספים. הגידופים והקריאות המגונות מצד העוברים ושבים החלו כצפוי מיד. שני הבלשים הסתערו על המגדפים והחלו להיאבק באחד מהם, במטרה לעוצרו. הפעם זה לא היה קל - מאחר והם נתקלו בהתנגדות רבה, כפי הנראה בשל הזעם שנותר מהפעולה היזומה שהיתה בערב חג השבועות - שלושה ימים קודם לכן.

כפי שפורסם בזמנו ב'בחדרי חרדים', ה"חייל" המשיך בדרכו וספג יריקה. בעקבות כך הוא ניסה ללכוד את זה שהשפילו, אך הלה החל לברוח תוך כדי מאבק עמו. האיש נמלט לרחוב שפיצר, המתפצל מתוך מאה שערים, ונאבק בבלש בכדי שלא יעצור אותו, כאשר תוך כדי המאבק הוא נפצע. באותן הדקות, בעת שהבלש המחופש לחייל היה לבדו וללא גיבוי, הצטרפו לעזרת תוקף החייל כמה צעירים, שניסו לסייע לו להיחלץ מידי הבלש.

הצעירים היכו את הבלש, שלטענתם - זו לא הפעם הראשונה בה הוא משחק תפקיד "חייל" במאה שערים. הם הפליאו בו מכות קשות. הפילו אותו ארצה, דרכו עליו ובעטו בו באכזריות, ועל פי מקור משטרתי אף שברו את צלעותיו. התוקפים נמלטו ונעלמו. החייל חולץ מהמקום על ידי עובר אורח חרדי, שנשא אותו על ידיו מהסימטה, אליה נקלע, אל הרחוב המרכזי של מאה שערים.

מאז, נעצרו מספר חשודים במעשה. נגד אחד מהם, הוגש כתב אישום על תקיפה חמורה של עובד ציבור, אך לדברי גורמים שעסקו בתיק, הסעיף החמור של התקיפה הוסר ומה שנותר נגד הנאשם הוא האשמה בגין יריקה לעברו של עובד ציבור. "בזמנו התפרסם תיעוד, בו נראה השוטר-חייל, לאחר שחולץ, כשהוא מחייך ומסמן עם אצבעותיו V, שהצליח לעבוד על כולם", אומר עסקן מקומי ל'בחדרי חרדים'.

כאמור, למרות העובדה שמדובר במקרה שאירע לפני למעלה משנה, ח"כ מיכאלי בחרה לעורר שוב שיח אנטי חרדי ולפרסם את התיעוד כאילו הוא מהימים האחרונים.

העיתונאי אמיר איבגי מערוץ 20 הגיב על דבריה של ח"כ מיכאלי: "כמה מבוכה וחוסר רצינות. ח"כ מרב מיכאלי מפרסמת סרטון ישן של בלש משטרה במדי חייל כדי להצדיק עוד השתלחות בחרדים. 'התמונות המחרידות שקיבלתי הבוקר'".

כאמור, 'בחדרי חרדים' פנה לח"כית מיכאלי, ועדכן אותה על המועד האמיתי של המקרה שתועד בסרטון שפרסמה. אך למרות זאת, היא בחרה להגיב עם הטקסט המובא כאן, במקום למחוק את הציוץ מרבה השנאה. "בבדיקה שקיימנו טרם הפרסום לא נמצא שמדובר בסרטון ישן. בכל מקרה, אין בכך כדי להפחית מחומרת התופעה. חבל שמעדיפים להתרכז בניסיונות השתקה במקום בהגנה על חיילי צה"ל", מסרה חברת הכנסת.

חרדים חילונים מרב מיכאלי טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד