י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ההסתה ברשת • היועמ"ש: אותרו 12,000 פוסטים תומכי טרור

בכנס הבינלאומי למאבק בטרור אמר היעומ"ש מנדלבליט כי, "הגיעו אלינו 12,000 דיווחים על פוסטים ספציפיים ואתרי פייסבוק שתומכים בטרור או חשבונות של אנשים שמסיתים לטרור, ויותר מ-85% מהם התבררו כדיווחים מוצדקים"

מנדלבליט בכנס. צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים
מנדלבליט בכנס. צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים



"הגיעו אלינו 12,000 דיווחים על פוסטים ספציפיים ואתרי פייסבוק שתומכים בטרור או חשבונות של אנשים שמסיתים לטרור, ויותר מ-85% מהם התבררו כדיווחים מוצדקים", אמר היועמ"ש מנדלבליט.

את הדברים אמר מנדלבליט בכנס הבינלאומי למאבק בטרור שיזם השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן, והתייחס לתופעת ההסתה. מנדלבליט ציין כי מקורה במיוחד במדיה החברתית שמייצרת לא פעם אתגר למדינות הדמוקרטיות.

"הטרנד הגלובלי של שימוש באינטרנט להסתה הגיע לידי ביטוי בישראל פעמים רבות. ראינו סרטי וידיאו שמלמדים איך לדקור טוב יותר, איך להרכיב פצצה בבית וכו'. זו התמיכה לזאבים בודדים. יצרנו דיאלוג עם הפלטפורמות המרכזיות כדי להילחם יחד בטרור ואלימות. זה אינטרס שלהם לוודא שהאינטרנט ריק מהדברים האלה, ובנוסף השר לביטחון הפנים ושרת המשפטים הקימו יחד כוח משימה שכולל נציגים של כוחות הביטחון, ומטרתו לזהות תוכן שתומך בטרור והסתה ברשתות, ולהורידו במהירות", אמר היועמ"ש.

"במהלך השנה האחרונה אותרו 12,000 דיווחים על פוסטים ספציפיים ואתרי פייסבוק שתומכים בטרור או חשבונות של אנשים שמסיתים לטרור, ויותר מ-85% מהם התבררו כדיווחים מוצדקים", אמר מנדלבליט.
אביחי מנדלבליט תמיכה בטרור רשת חברתית פייסבוק רשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד