י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הישג לרב הראשי: הצליח לדחות כינוס הועדה

הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, הצליח לדחות את כינוס הועדה למינוי דיינים עד לסוף חודש אב - לאחר חילופי התפקידים בינו לבין הרב הראשי הספרדי הגר"י יוסף

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ



פרסום ראשון: הישג לרב הראשי הגר"ד לאו - בתום תקופה ממושכת של כשנתיים בה לא התכנסה הוועדה למינוי דיינים - נקבע תאריך להתכנסותה, רק לאחר כניסת הגר"ד לאו לתפקיד נשיא בתי הדין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר הוועדה, השר יובל שטינייץ, הודיע הערב (רביעי) כי הוועדה תתכנס בעוד כחודשיים, בתאריך כ"ח באב תשע"ח, 9.8.2018 בשעה 13:00, בלשכת שר האנרגיה.

מדובר בניצחון לרב הראשי, שכזכור פנה ליו"ר הוועדה בקריאה להשעות את דיוניה עד להחלפת התפקידים בנשיאות בתי הדין בינו לבין הראשל"צ הגר"י יוסף. במכתבו אז, כתב ראש לשכת הרב לאו, רפי אלטמן, בשם הרב: "שלא תכנס את הוועדה לבחירת דיינים עד שתתקבל חוו"ד משפטית שתמנע מחטף בנושאים הנמצאים בסמכותו הבלעדית של נשיא בית הדין הגדול, זמן מועט טרם תחילת כהונתו".

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח כי שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, הורה לחברי הוועדה למינוי דיינים: "לשנס מותניים במינוי 20 דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים".

הוראת השופט הגיעה בעקבות עתירה שהגיש עו"ד אורי ישראל פז, בשם 'התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית', בדרישה לכנס בהקדם את הוועדה למינוי דיינים - שכבר תקופה ארוכה נמנעת מלהתכנס, בשל חילוקי דעות פוליטיים בין חבריה.

השופט סולברג דרש כי בתוך 60 יום תסביר הוועדה מדוע היא לא מתכנסת. אלא, שיממה לפני סיום המועד בו היו אמורים המשיבים להגיש את תשובתם לבג"צ, פנתה אתמול מחלקת הבג"צים בבקשה להארכת מועד התשובה, בשלושים ימים נוספים.

הרב לאו יובל שטייניץ וועדה למינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד