י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מכה ל'נשות הכותל': היועמ"ש דחה בקשתן

מלחמה על קדושת הכותל: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, דחה את בקשתן של 'נשות הכותל' לקיים את טקס התפילה הפרובוקטיבי שלהן מחוץ למתחם שהוקצה לכך • עתירה לבג"ץ בבקשה למנוע את קיום הטקס גם בתוך המתחם

צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90



המאבק על קדושת הכותל המערבי: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, פרסם הערב מכתב בו הוא דוחה בשלב זה את טענות 'נשות הכותל', שביקשו לקיים את טקס התפילה הפרובוקטיבי שלהן ברחבת הכותל המערבי מחר - ראש חודש תמוז - מחוץ למתחם שהוקצה לכך, וקובע כי עליהן להמשיך ולהתפלל רק במתחם, ללא ספרי תורה ועם מחיצות.

קמיניץ מוסיף כי שאלת קיומו של טקס התפילה הפרובוקטיבי מחוץ למתחם שיועד לכך ובתנאים אחרים "מצוי בימים אלו בבירור פנים-ממשלתי", שמטבע הדברים לא יסתיים עד לראש חודש - מה שגורם לו לדחות בשלב זה כאמור את הבקשה.

במקביל, הוגשה הערב לבג"ץ עתירה דחופה, בדרישה להוצאת צו על תנאי נגד ׳נשות הכותל׳, שימנע מהן להגיע מחר - ראש חודש תמוז - לרחבת הכותל המערבי, שם הן עורכות מדי ראש חודש טקס תפילה פרובוקטיבי.

"לאור העובדה כי מדובר בהפרת פסק דינו של בית המשפט הנכבד, באופן תקדימי, לנוכח הפגיעה הקשה במאות המתפללות בראשי חודשים אחרונים - פגיעה שהמשיבים מודעים לה היטב... בית המשפט הנכבד מתבקש איפה להושיט סעד שימנע קיום טקסי 'נשות הכותל' ברחבת הכותל הצפונית מחר", נכתב בעתירה.

העתירה הדחופה הוגשה ע"י עו"ד הראל ארנון, בא כוחו של ארגון בשם 'נשים למען הכותל'. בארגון טוענים כי נאלצו להגיש את העתירה לאחר שלא הצליחו למנוע בדרכים אחרות, שאותן ניסו, מנשות הכותל להגיע למתחם התפילה הקדוש.

"המצב האבסורדי בו קבוצה שולית של 30 נשים בעלת אינטרסים, פוגעת באופן מתמיד במאות רבות של מתפללות ומתפללים - חייב להיפסק, אנו מקוות כי הפעם, לאחר הזלזול הבוטה של נשות הכותל בפסיקת בג"ץ, ימוצה הדין עם פורעות החוק והקבוצה הפוגענית תורחק לאלתר מרחבת הכותל", מסרו בארגון.
נשות הכותל בגץ יועמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד