י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נשות הכותל עוררו פרובוקציה בעזרת הנשים. זעם: "אין פוצה פה!"

חרף האזהרה ששיגר להן היועמ"ש, הגיעו הבוקר נשות הכותל, נטמעו בעזרת הנשים ועוררו את הפרובוקציה החודשית • הנשים הפועלות נגדן זועמות: "הפגיעה המתמשכת בכותל ובמתפללים חייבת להיפסק" • ככל הנראה יוצאו להן צווי הרחקה

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



הבוקר (חמישי) ראש חודש תמוז, התקיימה תפילה המונית של נשים וגברים אורתודוקסים לצד נשות הכותל.

למרות רצון הקרן למורשת הכותל המערבי והמשטרה להפריד בין הקבוצות, בחרה אותה קבוצה להיטמע בין הנשים האורתודוקסיות ובכך יצרה מהומה ומחלוקת בניגוד להנחיות משרד המשפטים.

גם נציגים בכירים של משרד המשפטים נכחו הבוקר ברחבת הכותל על מנת לעקוב מקרוב אחרי האירועים בכותל ונוכחו לראות הפרה בוטה של החוקים וההנחיות מצד נשות הכותל, לאחר שיום קודם כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', קיבלו נשות הכותל אזהרה נוספת בכתב מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה בדבר הכוונה לנקוט נגדן צעדים מנהליים באם תפרנה נשות הכותל את ההנחיות.

גם הבוקר הגיעו כ-35 מנשות הכותל אל רחבת הנשים, עוררו פרובוקציות והפרו את הסדר הציבורי בשעה שבמקום התקיימה תפילת המונים של ראש חודש תמוז.

בימים הקרובים תתקיים ישיבה משותפת של גורמי המדינה המוסמכים לשם קבלת החלטות. כמו כן, תבחן נקיטת צעדים נגד אלו שפעלו למחות נגד קבוצה זו בניגוד לנהלים. על פי דיווחו של בנצי ליזרוביץ' ברדיו 'קול חי', ככל הנראה יונפקו להן לקראת ראש חודש הבא - צווי הרחקה מרחבת הכותל.

מרכז ליב"ה, המארגן את תפילת הבנות מידי ראש חודש, הגיב הבוקר, "שוב הוכח כי הפגיעה המתמשכת בכותל ובמתפללים חייבת להיפסק. כפי שהתרענו בעבר, שר הדתות חייב לקרוא לממונה על הכותל ולמשטרה לסדר ולהפעיל את מערכת אכיפת החוק על מנת לעצור את הפרובוקציות הקבועות של נשות הכותל".

גם 'נשים למען הכותל' שהגישו אמש את העתירה לצו על תנאי, הגיבו בחריפות: "עוד ראש חודש עובר ברחבת הכותל בצורה פרובוקטיבית מצד נשות הכותל. אנו מצפות שמערכת המשפט תבין שההתנהלות הפוגענית והאלימה של נשות הכותל חייבת לבוא אל קיצה והערכות האופטימיות שלהם שונות מהעובדות בשטח. מתי משטרת ישראל תפנים כי עליה להתייחס לאירועים הללו בדיוק כפי שהיא מתייחסת להפגנות אלימות אחרות ברחבי הארץ???".

עוד הוסיפו: "נשות הכותל מזלזלות במערכת המשפט ובמשטרת ישראל ואין פוצה פה!".

מנשות הכותל נמסר: "אנחנו מסרבות להיכנס למכלאה, שמוצגת כאילו נועדה להגן עלינו, אבל בפועל הפכה לכלי שרת בידי רב הכותל כדי לדכא, להדיר ולהשפיל אותנו. זכותנו להתפלל כמו כולן".
נשות הכותל תפילת ראש חודש פרובוקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד