י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לאחר חמש שנים: הסדרי טיעון מקלים לנאשמים בזיוף הבחירות בבית שמש

בית משפט השלום בירושלים החליט להקל בעונשם של הנאשמים בזיוף הבחירות המקומיות בבית שמש לפני כחמש שנים, וגזר עליהם במסגרת הסדרי טיעון מקלים עונשי מאסר קלים ביותר, בני חודשים ספורים - שאף הם יומרו לעבודות שירות בלבד

חלק מהחשודים בבית המשפט לאחר מעצרם. צילום: פלאש 90
חלק מהחשודים בבית המשפט לאחר מעצרם. צילום: פלאש 90





כחמש שנים לאחר הבחירות בעיר בית שמש, גזר בית משפט השלום בירושלים על ארבעה מהם עבודות שירות בלבד.

בבית משפט השלום בירושלים נערך היום דיון בעניינם של ארבעה מהנאשמים, ופרקליטיהם הגיעו להסדר טיעון עם פרקליטות מחוז ירושלים - לפיהם ייגזרו עליהם 2-5 חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות.

על פי הסדר הטיעון, על אהרן שמואל לונדנר המיוצג ע"י עו"ד דבורה עטיה, ייגזרו חמש חודשי מאסר, מאסר על תנאי לשיקול דעת ביהמ"ש וקנס בסך 3,000 ש"ח; על אברהם בילר חודשיים מאסר, מאסר על תנאי וקנס בטיעון פתוח; על אשתו יהודית בילר, מאסר על תנאי וקנס בטיעון פתוח. את בני הזוג מייצגת עו"ד דבורה עטיה.

תעודות הזהות שנתפסו

לגבי הנאשם נחום גולדברג, סוכם בהסדר הטיעון באמצעות פרקליטו עו"ד תומר בנשיתי כי הפרקליטות תגביל את עצמה לעונש מאסר למשך 3 חודשים, מאסר על תנאי וקנס בטיעון פתוח. המאסר שיושת על הארבעה, כך על פי הסדר הטיעון, יומר בפועל לעבודות שירות.

סגן נשיא בית משפט השלום, השופט מרדכי כדורי, הרשיע את אברהם ויהודית בילר, ואת אהרן שמואל לונדנר, בעבירות של ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, סיוע לניסיון הצבעה שלא כחוק. לונדנר הואשם גם בהצבעה שלא כחוק, וכן עבירה של ניסיון שחיתות ואיום.

באשר לנאשמים נחום גולדברג המיוצג ע"י עו"ד תומר בנשיתי, ודוד תפילינסקי המיוצג ע"י עו"ד אושר רובינגר, נקבע דיון לעוד חודש. בעניינו של הנאשם השישי בפרשה, כתב האישום נמחק.

פרטי לבוש שנתפסו

על פי כתב האישום שפורסם ב'בחדרי חרדים', הנאשמים נטלו חלק בפעילות שיטתית, מכוונת, מאורגנת וממוסדת במסגרתה ייאספו תעודות זהות מאנשים שאינם מצביעים. תעודות זהות אלה יועברו לאחרים אשר יצביעו בקלפיות תוך התחזות לבעלי תעודות הזהות. השמונה מואשמים בקשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות, הצבעה שלא כחוק ועבירות נוספות.

כזכור, ביום הבחירות לרשויות המקומיות, נערכו בחירות בעיר בית שמש הן לראשות העיר והן למועצת העיר. שני מתמודדים התמודדו על ראשות העיר, משה אבוטבול ואלי כהן. אחת המפלגות שהתמודדה בבחירות הייתה, מפלגת "כוח" של "שלומי אמונים.



מכתב האישום עולה כי הנאשמים ואחרים קשרו קשר להשפיע על תוצאות הבחירות באמצעות הצבעות פסולות. הנאשמים נטלו חלק בפעילות שיטתית, מכוונת, מאורגנת וממוסדת במסגרתה ייאספו תעודות זהות מאנשים שאינם מצביעים. תעודות זהות אלה יועברו לאחרים אשר יצביעו בקלפיות תוך התחזות לבעלי תעודות הזהות. לצורך כך, סוכם כי ייקבע מקום אליו ייאספו תעודות הזהות מבעליהן, מתחזים יגיעו למקום, יתחפשו לבעלי תעודת הזהות ויצאו להצביע באמצעותן.

במסגרת הפעילות נאספו במטה, לכל הפחות 150 תעודות זהות ולצדם מטפחות ראש, כובעים ומשקפי ראיה לשם התחזות לבעלי תעודות הזהות. על תעודות הזהות שנאספו הודבקה מדבקה עם שם הקלפי ומספרו, במטרה ליידע את המתחזה היכן להצביע.

כזכור, בעקבות חשיפת מעשי מרמה אלה והחשש להטיית תוצאות הבחירות, בוטלו תוצאות הבחירות ונערכו בחירות חוזרות בעיר, דבר שלא שינה בסופו של דבר את התוצאות.
זיוף בחירות בית שמש הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד